A Rosznyeft véget vetne a Gazprom monopóliumának

A vállalat két egységre osztaná a Gazpromot.

MA
2015. 07. 23. 10:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A RIA szerint a Rosznyeft egy, az orosz Energiaügyi Minisztériumnak címzett levelében javasolta, hogy a Gazpromot két vállalatra, egy termeléssel és egy szállítással foglalkozó egységre bontsák. Ettől az ötlettől a Gazprom egyébként már korábban is elzárkózott.

A Rosznyeft és a Gazprom, Oroszország két vezető energetikai vállalata korábban már számos kérdésben, többek közt a gázexportálási jogokon és a csővezetékekhez való hozzáférésen is összeszólalkozott – írja a The Moscow Times.

A Rosznyeft legújabb javaslata a cég nehéz üzleti helyzetét – melyet a szankciók nagyban akadályoznak – is jelezheti. Ugyanis a vállalat célja, hogy 2020-ig 20 százalékos növekedést érjen el a szénhidrogén-termelés területén.

Mind a Gazprom és a Rosznyeft, mind pedig az Energiaügyi Minisztérium elzárkózott attól, hogy hivatalosan reagáljon. Ugyanakkor később a Rosznyeft e-mailben azt írta a lap kérdésére: folyamatban volt egy vita a „gázpiaci modellről”.

„Az egyik cél az, hogy létrejöjjön egy optimális modell, amely lehetővé teszi, hogy Oroszország ne csak megőrizze, hanem növelje is a piaci részesedését” – mondta el a cég szóvivője.

A Rosznyeft más vállalatokat is tesztelni akar azzal a céllal, hogy 2016-tól gázt exportálhassanak a vezetékeken keresztül. Úgy vélik, hogy a Gazprom mint a legnagyobb gázszolgáltató, szállítási monopóliummal rendelkezik, ezt az összeférhetetlenséget pedig meg kell szüntetni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.