Minden negyedik magyar külföldön nyaral

Az utasok fele repülővel utazik.

MTI
2015. 08. 04. 14:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felmérés összegzése szerint a magyarok többsége közeli úti célt választ: Ausztria, Olaszország és Horvátország vezetik 2014–2015 legnépszerűbb üdülőhelyeinek listáját, szorosan nyomukban Szlovákiával, Görögországgal, az Egyesült Királysággal, Franciaországgal, Németországgal, Romániával és Csehországgal. A távoli desztinációk között az Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emirátusok és Kanada szerepel az első három helyen.

Az ezer fő részvételével júliusban készített online felmérés szerint a válaszadók 79 százaléka utazásait megtakarításból finanszírozza, és az utazók közel háromnegyede köt külön utasbiztosítást a külföldi útra. Azok, akik repülővel utaznak, fejenként átlagosan 118 ezer forintot szánnak a nyaralásra, a repülést mellőzők pedig személyenként átlagosan 77 ezer forintból gazdálkodnak.

A magyarok 66 százaléka a párjával nyaral külföldön, 24 százalék viszi magával a gyerekeket is, 30 százalék pedig barátokkal nyaral, de az utazni vágyók több mint egytizede inkább egyszemélyes utat tervez.

A külföldre repülővel utazók többsége, 70 százaléka saját maga keresi meg a legjobb ajánlatokat az interneten, de 22 százalék azok aránya, akik utazási irodára bízzák a foglalást. A magyarok 91 százalékának a repülőjegy foglalásakor a legfontosabb szempont az ár, amit a poggyászméret követ, az átszállások száma és időtartama csak a prioritási sorrend harmadik helyén szerepel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.