Emlékeztetett, hogy a jogszabály értelmében az ügyfelek tartozását – közös megállapodás alapján – a régi szolgáltató engedményezheti az átvevő szolgáltató felé, azonban a Főgáz nem kíván élni a lehetőséggel, így a régi szolgáltató felé kell rendezni a tartozást.
A felhalmozott összeg kifizetéséig nem indítható újra a szolgáltatás a kikapcsolt fogyasztóknál, hat hónapon túli kikapcsolás esetén pedig még műszaki ellenőrzést, nyomáspróbát is végre kell hajtani – mondta Scherer.
A hivatal felmérése szerint az elmúlt években lassú javulás mutatható ki valamennyi ügyfélszolgálatnál, az új szolgáltató pedig azt ígéri, hogy az ügyfélszolgáltatás rendszere fejlődik majd. Ezt biztosítja például, hogy a MEKH mindhárom – Tigáz, E.ON, GDF Suez – szolgáltatóváltás esetében olyan tervet kér a Főgáztól, amely bemutatja, hogyan tájékoztatja a fogyasztóit – mondta a szóvivő. Hangsúlyozta: profi ügyfélszolgálat kell, pontos tájékoztató a mérőóra leolvasásáról, a panaszkezelés módjáról és az elérhetőségről.