A Die Welt című lap csütörtökön azt írta, hogy nem jól működik az a szoftver, amely a mozgási energiának az akkumulátorban történő visszanyerését szabályozza. A rendellenesség nagyszámú, belsőégésű motorral működő autót érint.
A Volkswagen egyik szóvivője megerősítette, hogy létező problémáról van szó. Ugyanakkor jelezte, hogy a hibás működés nem minden modell ilyen vagy olyan sorozatát érinti, hanem csak bizonyos járműveket.
A Die Welt úgy tudja, hogy a német autógyártó vállalat beszámolt az új problémáról a károsanyag-kibocsátási botrány kivizsgálására felállított németországi bizottságnak. A környezetvédelmi minisztérium és a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) által létrehozott testület azt tanácsolta a Volkswagennek, hogy készüljön fel az érintett járművek visszahívására.
„Ha egy számítógépes program hibája befolyásolja a fogyasztást és ezáltal kihat a jármű szén-dioxid-kibocsátására, fel kell tenni a kérdést, hogy érvényes-e még (a jármű) forgalomba hozatalára adott engedély”
– mondta a lapnak a bizottság egyik tagja. A Die Welt úgy tudja, hogy valószínűleg meg lehet oldani a problémát egyszerű ellenőrzésekkel.
A 12 márkát összefogó Volkswagen konszern januártól kezdve 8,5 millió dízelmotorral működő autót hív vissza Európában, hogy összhangba hozza károsanyag-kibocsátásukat az előírásokkal. A javítások technikailag és pénzügyileg is viszonylag csekély terhet rónak a vállalatra.
Gigabírság Dél-Koreában
Rekordnagyságú, több mint 12 millió dolláros bírságot vetett ki a Volkswagen autógyártó konszernre, és elrendelte több mint 125 ezer dízel üzemmódú jármű visszahívását a dél-koreai kormány a károsanyag-kibocsátási értékek meghamisítása miatt – jelentette be a dél-koreai kormány csütörtökön. A visszahívásban összesen 15 modell érintett, a vizsgálatokat pedig folytatják annak kiderítésére, hogy a Volkswagen és az Audi EA288 típusú dízelmotorral üzemelő márkái megfelelnek-e a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ez további 30 ezer autót jelent, de ezek esetében egyelőre nem találtak csalást alátámasztó bizonyítékokat. A minisztérium egyúttal jelezte azt is, hogy kiterjeszti a vizsgálatokat minden hazai és külföldi autógyártó vállalatra. Eredmény jövő év áprilisában várható.