Ismét bajban a Volkswagen: újabb szoftverhiba

Ezúttal bizonyos autók esetében az üzemanyag-fogyasztást befolyásoló hibát találtak.

MTI
2015. 11. 26. 19:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Die Welt című lap csütörtökön azt írta, hogy nem jól működik az a szoftver, amely a mozgási energiának az akkumulátorban történő visszanyerését szabályozza. A rendellenesség nagyszámú, belsőégésű motorral működő autót érint.

A Volkswagen egyik szóvivője megerősítette, hogy létező problémáról van szó. Ugyanakkor jelezte, hogy a hibás működés nem minden modell ilyen vagy olyan sorozatát érinti, hanem csak bizonyos járműveket.

A Die Welt úgy tudja, hogy a német autógyártó vállalat beszámolt az új problémáról a károsanyag-kibocsátási botrány kivizsgálására felállított németországi bizottságnak. A környezetvédelmi minisztérium és a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) által létrehozott testület azt tanácsolta a Volkswagennek, hogy készüljön fel az érintett járművek visszahívására.

„Ha egy számítógépes program hibája befolyásolja a fogyasztást és ezáltal kihat a jármű szén-dioxid-kibocsátására, fel kell tenni a kérdést, hogy érvényes-e még (a jármű) forgalomba hozatalára adott engedély”

– mondta a lapnak a bizottság egyik tagja. A Die Welt úgy tudja, hogy valószínűleg meg lehet oldani a problémát egyszerű ellenőrzésekkel.

A 12 márkát összefogó Volkswagen konszern januártól kezdve 8,5 millió dízelmotorral működő autót hív vissza Európában, hogy összhangba hozza károsanyag-kibocsátásukat az előírásokkal. A javítások technikailag és pénzügyileg is viszonylag csekély terhet rónak a vállalatra.

Gigabírság Dél-Koreában

Rekordnagyságú, több mint 12 millió dolláros bírságot vetett ki a Volkswagen autógyártó konszernre, és elrendelte több mint 125 ezer dízel üzemmódú jármű visszahívását a dél-koreai kormány a károsanyag-kibocsátási értékek meghamisítása miatt – jelentette be a dél-koreai kormány csütörtökön. A visszahívásban összesen 15 modell érintett, a vizsgálatokat pedig folytatják annak kiderítésére, hogy a Volkswagen és az Audi EA288 típusú dízelmotorral üzemelő márkái megfelelnek-e a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ez további 30 ezer autót jelent, de ezek esetében egyelőre nem találtak csalást alátámasztó bizonyítékokat. A minisztérium egyúttal jelezte azt is, hogy kiterjeszti a vizsgálatokat minden hazai és külföldi autógyártó vállalatra. Eredmény jövő év áprilisában várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.