Kiderült, melyik a világ legértékesebb márkája

Továbbra is az Apple vezet.

MTI
2016. 02. 15. 19:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly az új Csillagok háborúja film, Az ébredő Erő sikerének köszönhetően a Disney szerezte meg a világ legerőteljesebb márkájának a rangját. A társaság a lehetséges 100 pontból 92-t ért el a szubjektív Brand Strength Index (BSI) értékelésben. Ez azonban csak az egyik eleme a Global 500 márkaérték-ranglista kalkulálásánál figyelembe vett szempontoknak.

A dollárban kifejezett márkaérték kalkulációjához a Brand Finance a royalty relief metódust alkalmazza, amellyel a márka használatáért elméletileg fizetendő licencdíjat lehet kiszámítani. A Disney 31,6 milliárd dollárral a huszonnegyedik a 2016-os márkaérték-ranglistán, amelyet továbbra is az Apple vezet.

A 145,9 milliárd dolláros márkaértékű Apple mögött a Google a második 94,2 milliárd dollárral. Az Apple márkaértéke 13,7 százalékkal nőtt a 2015-öshöz képest az iPhone 6 és az iPhone 6S piaci sikerének köszönhetően, a Google márkaértéke pedig 22,8 százalékkal emelkedett.

A világranglista harmadik helyén a Samsung, a negyediken az Amazon, az ötödiken pedig a Microsoft áll.
A hatodik helyen álló Verizon 59,8 milliárd dollárral a világ legértékesebb távközlési márkája. A távközlési cégek közül még az AT&T szerepel 58,8 milliárd dollárral a hetedik és a China Mobile 47,7 milliárd dollárral a kilencedik helyen a világ tíz legértékesebb márkája között.

A ranglistán a hetedik a Walmart, a tizedik pedig a Wells Fargo.

A Deutsche Telekom 33,2 milliárd dolláros márkaértékkel a távközlési cégek világranglistáján a negyedik legnagyobb, az európai távközlési ranglistán pedig a legnagyobb a 27,8 milliárd dolláros Vodafone és a 19,1 milliárd dolláros Orange előtt.

A német márkák rangsorában immár a második évben a 34,9 milliárd dolláros BMW után a második legértékesebb márka a Deutsche Telekom.

Az összesített 2016-os globális rangsorban a BMW a tizenhatodik, a Deutsche Telekom a tizenkilencedik, a Vodafone a harmincadik, az Orange pedig az ötvennegyedik legértékesebb márka.

A Brand Finance szakértői szerint egy olyan országban, mint Németország, ahol az autóipar komoly múltra tekint vissza, az a tény, hogy egy távközlési márka egy szinten van az autógyártó cégekkel, a távközlési szektor fontosságának további növekedését mutatja, és összhangban áll a globális trenddel. A német ranglistán egyébként a Mercedes-Benz a harmadik legértékesebb márka, az Allianz a negyedik, a Siemens az ötödik, a Volkswagen a hatodik.

A 2016-os listán az egyik legnagyobb értékromlást a Volkswagen szenvedte el a dízelbotrány miatt, a tizennyolcadikról az ötvenhetedik helyre esve vissza. A német márkák rangsorában a Volkswagen tavaly még a harmadik volt a Mercedes-Benz előtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.