Tavaly az új Csillagok háborúja film, Az ébredő Erő sikerének köszönhetően a Disney szerezte meg a világ legerőteljesebb márkájának a rangját. A társaság a lehetséges 100 pontból 92-t ért el a szubjektív Brand Strength Index (BSI) értékelésben. Ez azonban csak az egyik eleme a Global 500 márkaérték-ranglista kalkulálásánál figyelembe vett szempontoknak.
A dollárban kifejezett márkaérték kalkulációjához a Brand Finance a royalty relief metódust alkalmazza, amellyel a márka használatáért elméletileg fizetendő licencdíjat lehet kiszámítani. A Disney 31,6 milliárd dollárral a huszonnegyedik a 2016-os márkaérték-ranglistán, amelyet továbbra is az Apple vezet.
A 145,9 milliárd dolláros márkaértékű Apple mögött a Google a második 94,2 milliárd dollárral. Az Apple márkaértéke 13,7 százalékkal nőtt a 2015-öshöz képest az iPhone 6 és az iPhone 6S piaci sikerének köszönhetően, a Google márkaértéke pedig 22,8 százalékkal emelkedett.
A világranglista harmadik helyén a Samsung, a negyediken az Amazon, az ötödiken pedig a Microsoft áll.
A hatodik helyen álló Verizon 59,8 milliárd dollárral a világ legértékesebb távközlési márkája. A távközlési cégek közül még az AT&T szerepel 58,8 milliárd dollárral a hetedik és a China Mobile 47,7 milliárd dollárral a kilencedik helyen a világ tíz legértékesebb márkája között.
A ranglistán a hetedik a Walmart, a tizedik pedig a Wells Fargo.
A Deutsche Telekom 33,2 milliárd dolláros márkaértékkel a távközlési cégek világranglistáján a negyedik legnagyobb, az európai távközlési ranglistán pedig a legnagyobb a 27,8 milliárd dolláros Vodafone és a 19,1 milliárd dolláros Orange előtt.
A német márkák rangsorában immár a második évben a 34,9 milliárd dolláros BMW után a második legértékesebb márka a Deutsche Telekom.
Az összesített 2016-os globális rangsorban a BMW a tizenhatodik, a Deutsche Telekom a tizenkilencedik, a Vodafone a harmincadik, az Orange pedig az ötvennegyedik legértékesebb márka.
A Brand Finance szakértői szerint egy olyan országban, mint Németország, ahol az autóipar komoly múltra tekint vissza, az a tény, hogy egy távközlési márka egy szinten van az autógyártó cégekkel, a távközlési szektor fontosságának további növekedését mutatja, és összhangban áll a globális trenddel. A német ranglistán egyébként a Mercedes-Benz a harmadik legértékesebb márka, az Allianz a negyedik, a Siemens az ötödik, a Volkswagen a hatodik.
A 2016-os listán az egyik legnagyobb értékromlást a Volkswagen szenvedte el a dízelbotrány miatt, a tizennyolcadikról az ötvenhetedik helyre esve vissza. A német márkák rangsorában a Volkswagen tavaly még a harmadik volt a Mercedes-Benz előtt.