A kabinet arra hívja fel a nemzetgazdasági minisztert, hogy a költségvetés a 2017. évben 4,77 milliárd forintos, a 2018. évben kereken 10 milliárd forintos forrást tartalmazzon erre a célra. A tervek szerint ebből 100 darab új, magyar fejlesztésű, Magyarországon gyártandó intercitykocsi jön ki.
A nemzetgazdasági miniszter feladata lesz, hogy biztosítsa a 2016 és 2019 közötti időszakban a 100 IC+ távolsági vasúti személykocsi MÁV-Start Zrt. általi kivitelezését.
Az IC+ típusú személyszállító kocsikból két prototípus már közlekedik a magyar pályákon, az azonban kérdéses volt, hogy a sorozatgyártásból lesz-e valami. Korábbi elképzelések szerint egyébként a kocsi nemzetközi változata 200, a belföldi változat 160 km/h sebességgel közlekedhetne. Most úgy tűnik, az újonnan gyártani tervezett vagonok a hazánkban nemrég felújított vaspályákra kerülhetnek.
Ha az üzlet valóban létrejön, az már csak azért is nagy jelentőségű, mert nemcsak hogy évtizedek után gyárthat Magyarország vasúti járművet, hanem segítene fiatalítani a MÁV kórosan elöregedett járműparkját is.