A tájékoztatás szerint az Invitel tavaly október 1-jei hatállyal megfelelő jogalap nélkül vezetett be 50–200 forintos havi- és 7–10 százalékos forgalmidíj-emelést a határozott és a határozatlan időtartamú egyéni előfizetői szerződéseknél is, mindhárom általa nyújtott alapszolgáltatásban, ami több százezer egyéni előfizetőt érintett volna.
A jogsértés súlyát nagyban csökkentette, hogy a szolgáltató még az általános hatósági felügyeleti eljárás elején, az október 1-jei módosítások életbe léptetése előtt önkéntes vállalásokat tett: úgy alakította át a tervezett változásokat, hogy jóval kisebb előfizetői kört érintsenek, és lehetőséget adott a szerződések jogkövetkezmények nélküli felmondására két hónapon belül. A szolgáltató az eljárásban konstruktívan együttműködött a hatósággal – jegyezték meg a közleményben.
Az elsőfokú döntés még nem jogerős, az Invitel fellebbezhet ellene a hatóság elnökénél – írja az NMHH.
Az egyoldalúan bevezetett díjemeléseket a szolgáltató egyebek mellett az üzemi, beruházások miatti és jogszabályváltozások nyomán keletkezett költségek növekedésével magyarázta. A hatóság viszont megállapította, hogy a vizsgált esetben a módosítás feltételei egyik, a szolgáltató által megjelölt okból sem álltak fenn, így a szolgáltató jogsértést követett el.
A közlemény emlékeztet arra, hogy az NMHH legutóbb tavaly nyáron bírságolta meg az Invitelt – nyolcvanmillió forintra – a fogyasztói érdekeket sértő, mostanihoz hasonló egyoldalú szerződésmódosítás miatt.
Az Invitel sajtóosztálya az MTI megkeresésére közölte: részletesen elemzi a határozat tartalmát, és ennek fényében dönt az esetleges jogorvoslati lépésekről. A társaság ahogyan ez idáig, úgy a jövőben is jóhiszeműen, a vonatkozó jogszabályoknak és hatósági rendelkezéseknek megfelelően jár el – írták.