Az MTI-hez szerdán eljuttatott felmérés szerint a magyar férfiak 61 százaléka dolgozik heti 40 óránál többet, míg a nőknek csaknem a fele. Főként a gyártásban foglalkoztatottak, illetve a vezetők hajszolják magukat, ők átlagosan heti 45 órát töltenek munkával.
Annak ellenére, hogy a ledolgozott órák száma jellemzően jóval túlszárnyalja a munkaszerződésben foglaltakat, a kutatásban részt vevők fele extra pénzért hajlandó lenne még több túlórát vállalni.
A kutatás szerint a munkavállalók közül egyedül a menedzsereknél elégedett a többség az időbeosztásával, őket még a jövedelemkiegészítés vagy az előrelépési lehetőség sem bírná több munkára.
A munkavállalók mindössze öt százaléka mondana le fizetése egy részéről több időért cserébe, ők elsősorban a munka és a magánélet egyensúlyának megőrzéséért, illetve a stressz csökkentéséért választanák a kevesebb munkaórát, de a több pihenés és a gyerekekkel való közös programok is fontos tényezők.
A kutatásból az is kiderült, hogy a rugalmas munkarendet a megkérdezettek többsége előnyben részesítené a megszokott nyolc órával szemben. A munkavállalók 40 százaléka örülne, ha mindennap más beosztás szerint dolgozhatna, 15 százalékuk vállalna hétköznap pluszmunkaórákat a hosszabb hétvégéért cserébe, míg 11 százalék hetente változtatná a munkarendjét. Elsősorban a menedzserek és a magasan képzettek keresik a rugalmas lehetőségeket, a hetente variálható munkanapokat ugyanakkor a gyártósoron dolgozók preferálnák leginkább.
A távmunka szintén vonzó lehetőség: a megkérdezettek 72 százaléka legalább alkalmanként örömmel élne vele.
A Randstad Award a világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amely a világgazdaság 75 százalékát lefedő 25 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatásban a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik.
A 2016-os kutatásban Magyarországon több mint 4000 megkérdezett vett részt. Az adatfelvétel 2015. szeptember és december között, online megkérdezéssel zajlott – olvasható a cég közleményében.