Az MNB határozatában megállapította, hogy a BB a fogyasztói és mikrovállalkozói ügyfelei körében egyaránt több ponton megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény előírásait. A hitelintézet megsértette továbbá a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB-rendelet szabályai közül a fizetési megbízás teljesítésére, visszautasítására, a haladéktalan jóváírásra, valamint az értéknap használatára vonatkozó rendelkezéseket is.
A központi bank megállapította, hogy a feltárt jogszabálysértések többsége huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, rendszereibe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn, valamint hogy a nem haladéktalan jóváírás és nem megfelelő értéknap alkalmazása jelentős számú fizetési műveletet érintett. Továbbá arra is rámutattak, hogy a jogosulatlan költség- és díjfelszámítás, valamint a nem megfelelő értéknap alkalmazása ügyfelei kárára vagyoni előnyt biztosított a hitelintézet számára.
A jegybank közleményében hangsúlyozta: pénzforgalmi ellenőrzések során kiemelten veszi figyelembe a fogyasztók jogainak érvényesülését, illetve a fizetési megbízások teljesítésének és a haladéktalan jóváírási követelménynek a betartását, ugyanis ezek megsértése csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt. Éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést, és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral lép majd fel a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.
A Budapest Bank az MTI megkeresésére közölte: mindenkor kiemelt figyelmet és erőforrásokat fordít arra, hogy megfeleljen a hatályos törvényeknek, szabályozásoknak. A társaság mérlegeli, hogy bírósághoz fordul az MNB határozatának felülvizsgálata érdekében.