Csalt is a Suzuki, meg nem is

Trükköztek a módszerekkel.

MTI
2016. 05. 18. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A belső vizsgálat kiderítette, hogy Japán negyedik legnagyobb autógyártó vállalkozása 2010 óta 16 modell esetében nem a japán előírások szerinti módszereket használta az abroncsok gördülési ellenállásának és a járművek légellenállásának mérésekor. Ezekre az adatokra is szükség van az energiahatékonyság kiszámításához. Az ügyben 2,1 millió jármű érintett, mindegyiket a szigetországban adták el.

Az érintett modellek fogyasztási adatait nem szükséges módosítani, mivel a szabályos, japán előírások szerint elvégzett gyári tesztek nem mutattak ki jelentős különbséget a korábbi mérésekhez képest – közölte a a cég.

„Szabálytalanságokat találtunk” – ismerte el a Suzuki Motor szerdán kiadott közleményében, hozzátéve, hogy „a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint az adatok manipulálása”, a szabálytalan módszerrel elvégzett tesztek eredményei nem hamisak, nem az volt a cél, hogy kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási adatokkal rukkolhassanak elő.

A japán közlekedési minisztérium azután utasította belső vizsgálat elvégzésére az autógyártókat, hogy a Mitsubishi Motors egy hónappal ezelőtt elismerte, valótlan fogyasztási adatokat tüntetett fel több, Japánban forgalmazott modellje esetében. A botrány következményeként zuhanórepülésre váltottak a Mitsubishi eladásai, és több modell gyártását felfüggesztették.

Szuzuki Oszamu, a Suzuki elnök-tulajdonosa, miután tájékoztatta a közlekedési minisztérium vezetőit a belső vizsgálat eredményeiről, a sajtótájékoztatón bocsánatot kért a szabálytalanságokért.

„Bocsánatot kérünk, mert nem a szabályos mérési módszert alkalmaztuk” – mondta az elnök, mélyen meghajolva. Jelezte, hogy a Suzuki nem tervezi az érintett modellek árusításának leállítását.

Miután a japán sajtó arról számolt be, hogy a Suzuki is manipulálhatta a fogyasztási adatokat, a vállalat részvényeinek árfolyama a mélybe zuhant a tokiói tőzsdén. A Suzuki Motor 9,37 százalékos mínuszban, 2613 jenen zárt, de napi mélypontján 2450 jenes árfolyamon, 15 százalékos mínuszban is állt, ami 2013 novembere óta a legalacsonyabb jegyzés. A vállalat vezetői a tőzsdezárás után tartottak sajtótájékoztatót.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.