Csalt is a Suzuki, meg nem is

Trükköztek a módszerekkel.

MTI
2016. 05. 18. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A belső vizsgálat kiderítette, hogy Japán negyedik legnagyobb autógyártó vállalkozása 2010 óta 16 modell esetében nem a japán előírások szerinti módszereket használta az abroncsok gördülési ellenállásának és a járművek légellenállásának mérésekor. Ezekre az adatokra is szükség van az energiahatékonyság kiszámításához. Az ügyben 2,1 millió jármű érintett, mindegyiket a szigetországban adták el.

Az érintett modellek fogyasztási adatait nem szükséges módosítani, mivel a szabályos, japán előírások szerint elvégzett gyári tesztek nem mutattak ki jelentős különbséget a korábbi mérésekhez képest – közölte a a cég.

„Szabálytalanságokat találtunk” – ismerte el a Suzuki Motor szerdán kiadott közleményében, hozzátéve, hogy „a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint az adatok manipulálása”, a szabálytalan módszerrel elvégzett tesztek eredményei nem hamisak, nem az volt a cél, hogy kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási adatokkal rukkolhassanak elő.

A japán közlekedési minisztérium azután utasította belső vizsgálat elvégzésére az autógyártókat, hogy a Mitsubishi Motors egy hónappal ezelőtt elismerte, valótlan fogyasztási adatokat tüntetett fel több, Japánban forgalmazott modellje esetében. A botrány következményeként zuhanórepülésre váltottak a Mitsubishi eladásai, és több modell gyártását felfüggesztették.

Szuzuki Oszamu, a Suzuki elnök-tulajdonosa, miután tájékoztatta a közlekedési minisztérium vezetőit a belső vizsgálat eredményeiről, a sajtótájékoztatón bocsánatot kért a szabálytalanságokért.

„Bocsánatot kérünk, mert nem a szabályos mérési módszert alkalmaztuk” – mondta az elnök, mélyen meghajolva. Jelezte, hogy a Suzuki nem tervezi az érintett modellek árusításának leállítását.

Miután a japán sajtó arról számolt be, hogy a Suzuki is manipulálhatta a fogyasztási adatokat, a vállalat részvényeinek árfolyama a mélybe zuhant a tokiói tőzsdén. A Suzuki Motor 9,37 százalékos mínuszban, 2613 jenen zárt, de napi mélypontján 2450 jenes árfolyamon, 15 százalékos mínuszban is állt, ami 2013 novembere óta a legalacsonyabb jegyzés. A vállalat vezetői a tőzsdezárás után tartottak sajtótájékoztatót.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.