Jót tett a sörszezonnak a tavalyi 41 kánikulai nap, ami duplája a megszokottnak. A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt mutatók szerint 2015-ben összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai gyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a tavaly első ízben adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft. A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert, ami 4 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Tovább erősödött a prémium kategóriájú sörök forgalma. A szuper prémium 12 százalékkal, míg a prémium szegmens 10 százalékkal nőtt. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 8 százalékos mértékben. A középkategóriás termékek forgalma 3 százalékkal volt kevesebb a 2014. évinél. Valamelyest, mintegy 3 százalékkal visszaesett az ízesített sörök forgalma és jócskán, 42 százalékkal csökkent az alkoholmentes sörök értékesítése.
Megugrottak az iparág adó- és járulékbefizetései is. A cégek 12 százalékkal több általános forgalmi adót és 4 százalékkal több jövedéki adót fizettek be tavaly, mint 2014-ben. Környezetvédelmi termékdíjból is csaknem 1 milliárd forinttal több folyt be a központi költségvetésbe. Az elmúlt tíz évben a sör jövedéki adóterhelése 70 százalékkal nőtt, míg átlagos relatív, inflációtól szűrt ára 2000 óta nem változott. A legutóbbi, 2013-as jövedékiadó-emelés több évre visszavetette a piac forgalmát.
A söripar mintegy 1700 főt foglalkoztat, valamint közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25 ezer munkahelyet tart fenn.