Több százmilliárdból fejlesztik a kiemelt közutakat

Várhatóan teljes hosszban kiépülnek a Via Carpatia útvonal magyarországi szakaszai.

MTI
2016. 05. 09. 5:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatására hivatkozva azt írja, várhatóan szeptemberben adják át az M86-os Hegyfalu–Csorna szakaszát, ezzel teljesen kiépül az autóút Szombathely és Csorna között. Az M85-ösön a Sopron, majd az országhatár elérését biztosító fejlesztések májusban a Csornát elkerülő út második ütemével folytatódnak.

Május második felében kezdődik meg az M30-as Tornyosnémetit az országhatárral összekötő 1,7 kilométeres szakaszának építése. Az M30-as Miskolctól az országhatárig a következő években megépül. Az M35-ös Debrecen–Berettyóújfalu szakaszának építése akár már a nyáron megindulhat. A tervek szerint májusban jelennek meg az M2-es Budapest–Vác szakaszának és az M4-es Brettyóújfalu és Nagykereki, azaz román határ közti szakaszának pályázati kiírásai.

Az M30-as, az M35-ös és az M4-es út fejlesztésével a Lengyelország, Szlovákia és Magyarország keleti régióit egymással és a tengeri kikötőkkel összekötő Via Carpatia útvonal magyarországi szakaszai teljes hosszban kiépülnek.

Hazai forrásból megvalósuló beruházásként jelennek meg várhatóan májusban a Szolnokot bekapcsoló M4-es M0 és közti Cegléd szakaszának és a Békéscsaba bekötéséhez szükséges M44-es Tiszakürt–Kondoros szakasz közbeszerzési pályázatai. Várhatóan év végén írják ki az M4-es Abony és Törökszentmiklós közti szakaszának kivitelezési közbeszerzési eljárását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.