Újabb dízelbotrány: a VW után az Opel is csal

A német sajtó már tele van vele: az Opeltől sem áll távol a károsanyag-kibocsátási értékek manipulálása.

MNO
2016. 05. 12. 14:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit.

A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai „eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel” vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezései működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki.

Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, az nemcsak az Opel állítására cáfol rá, hanem a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményére is, ami „egyetlen járműnél sem” állapította meg tiltott eszközök használatát.

A Spiegel Online jelentésében idézi Martin Führ, a darmstadti főiskola környezetvédelmi joggal foglalkozó szakérőjének a szakvéleményét, miszerint „a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is megteremtette az uniós előírásoknak megfelelő kipufogógáz-tisztítás megakadályozásának technikai feltételeit. Mindkét esetben egyfajta nem megengedett kikapcsoló mechanizmusról van szó”.

Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat, és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.