Tegnaptól heti három napban, összesen 18 órán keresztül várják a pénzügyekben tájékozódni kívánó ügyfeleket a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi tanácsadó irodái Egerben, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Békéscsabán, Szegeden, Győrben és Pécsett. Bár a márciusban kiírt pályázat értelmében az ország egész területén, azaz minden megyeszékhelyen és a fővárosban szeretett volna tanácsadó szolgálatot működtetni az MNB, tegnap mégis csak nyolc iroda kezdte meg működését. A Közbeszerzési Értesítőben tegnap megjelent tájékoztatás szerint az irodák létesítésére kiírt pályázatok közül hat megyében érvénytelen volt a pályáztatás, a nyitás ez okból maradt el Pest, Nógrád, Vas, Tolna, Jász-Nagykun-Szolnok, Fejér megyében. Az nem derül ki az értesítőből, hogy mi a helyzet a maradék öt megyében. A kiírás szerint minden irodában egy fő, legalább középfokú végzettséggel rendelkező tanácsadónak és egy helyettesnek kellene szolgálatot teljesítenie, s elvárás a pénzügyi szolgáltatási gyakorlat is.
Lapzártánkig nem érkezett válasz a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti részlegétől, hogy miért nem sikerült megnyitni a tervezett irodákat, mint ahogy arra sem derült fény, mikor kerülhet rá sor mégis. Azt is szerettük volna megtudni, mennyibe kerül egy-egy iroda létesítése, és mekkora lesz a teljes rendszer működtetésének költsége.