Négynapos sztrájk kezdődik az Eurostar-vonatokon

A vasúttársaság közölte, hogy a sztrájk alatt is igyekszik biztosítani a szolgáltatást.

MTI
2016. 08. 10. 9:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Csatorna-alagúton az első sztrájk péntek 0 óra 1 perctől hétfő éjfélig, a második pedig az augusztus 27-i – Nagy-Britanniában hosszú – hétvégén lesz – közölte a befolyásos Rail, Maritime and Transport (RMT) közlekedési szakszervezet, amely az Eurostarral az utasok kiszolgálásáért felelős vonatmenedzserek kedvezőtlen munkabeosztása és az egyéb kifogások miatt kialakult vitával indokolta a munkabeszüntetést.

A vasúttársaság közölte, hogy a sztrájk alatt is igyekszik biztosítani a szolgáltatást. A vállalat szóvivője szerint „mindazok, akik utazni akarnak, megtehetik majd”, és napi egy-két törölt járatnál nem lesz több. Hozzátették, hogy készültek egy lehetséges sztrájkra, és még mindig folyik a tárgyalás köztük, illetve az RMT között a vitás ügyekben.

A szakszervezet szerint az Eurostar nem tartja tiszteletben az alkalmazottak munkakörülményeinek javításáról 2008-ban létrejött megállapodást, a vonatmenedzsereknek például rendkívül nehéz műszakbeosztásokban kell dolgozniuk, és belefáradtak abba, hogy a munkáltató nem tartja magát vállalt kötelezettségeihez. „Tagjainknak minden joguk megvan ahhoz, hogy méltányos egyensúly legyen a munkájuk és a magánéletük között, hogy eleget tudjanak tenni a társaság által támasztott igényeknek, de minőségi időt tudjanak családjukkal és barátaikkal tölteni” – mondta Mick Cash, az RMT főtitkára.

Az Eurostar-vonatok London és Avignon, illetve Brüsszel, Lille, Lyon, Marseille és Párizs között járnak, az augusztusi időszakban pedig különösen népszerűek a vakációra utazók miatt.

A sztrájkról szóló hír a harmadik ilyen jellegű a héten Nagy-Britanniában. Az RMT-nek a Southern vasúttársaságnál, valamint a Virgin Trains East Coast vállalatnál dolgozó tagjai is sztrájkolnak vagy sztrájkot jelentettek be. Előbbiek elsősorban a mozdonyvezetők munkakörének átalakítása, utóbbiak a leépítések miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.