A Procter & Gamble a kormánnyal kötött partnerségi szerződésen kívül egy új, 200 millió dolláros beruházással is ünnepli magyarországi jelenlétének 25. évfordulóját.
Az ünnepélyes eseményen Szijjártó Péter arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt másfél-két esztendőben minden magyar külgazdasági adat rekordot döntött, ez azonban a Procter & Gamble magyarországi teljesítménye nélkül nem történhetett volna meg.
Jelezte azt is, hogy a magyar gazdasági sikerek a külföldi gazdasági szereplők nélkül nem jöhettek volna létre, amiben nagy szerepük van az amerikai vállalatoknak is.
Mára a magyar–amerikai gazdasági együttműködés sikertörténet, és ennek újabb fejezetét írták meg kedden Csömörön – tette hozzá.
A miniszter emlékeztetett rá: ma már az amerikai vállalatok hozzák a második legtöbb befektetést Magyarországra, s a tavalyi év volt az első, hogy Magyarország számára az Európai Unión kívül az Amerikai Egyesült Államok volt az első számú exportpiac. Amerikai vállalatok eddig több mint 9 milliárd dollár értékben fektettek be Magyarországon, s az összesen több mint 1650 amerikai vállalat több mint 100 ezer magyar embernek ad munkát.
A most megkötött együttműködési megállapodás kapcsán felidézte: 1991 óta a P&G közép-európai térképén Magyarország a legjelentősebb szereplő. A miniszter kiemelte, hogy beszállítóinak 80 százaléka magyar vállalat. „Ez világosan mutatja, hogy a nagy külföldi vállalatok Magyarországra településéből a magyar kis- és közepes vállalkozások komoly hasznot tudnak húzni.”
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a stratégiai együttműködési megállapodás kiterjed további beszállítói fejlesztésekre és az oktatási együttműködés növelésére.
A miniszter közölte: a P&G a kormány 70. stratégiai partnere, amely 163 ezer embernek ad munkát Magyarországon, az első aláírás óta 13 600 új munkahelyet hoztak létre, 1600 milliárd forintnyi új beruházásról döntöttek, a magyar beszállítóik arányát 68,5 százalékra növelték. Hozzátette: a stratégiai partnerekkel összefogva a magyar gazdaság fejlődése új dimenzióba lép. „2010-ben azt a célt tűztük ki, hogy mi legyünk Közép-Európa termelési központja, ami sikeres stratégia volt, most pedig úgy módosítjuk célkitűzésünket, hogy mi legyünk az innovációs központ is.”