Balatoni pénzek: fogytán a türelem

300 milliárd forintot vontak vissza a térségből, a turisztikai ügynökség csak hallgat.

Gyöngyösi Balázs
2016. 10. 14. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden előterjesztés annyit ér, amennyit elfogadnak belőle – mondta lapunknak a Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke a 300 milliárd forintnyi visszavont balatoni fejlesztésekkel kapcsolatban. Bóka István – aki Balatonfüred fideszes polgármestere is egyben – abban bízik, hogy október végéig megszületik a kormányhatározat a kiemelt üdülőrégió sorsáról. A tervezet már a Fejlesztéspolitikai ­Koordinációs Bizottság asztalán van. Bóka reméli, az átcsoportosítás nem jelent kevesebb támogatást. Noha a 300 milliárd forintnyi forrás újraosztását a Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezte, a beruházások 90 százaléka nem közvetlenül idegenforgalmi fejlesztés. Bóka emlékeztetett: az említett összegből 250 milliárdot pályázat kiírásával vagy egyedi kormánydöntéssel előzetesen lekötöttek, az előterjesztés alapján remélik, nem éri hátrány a Balaton-parti településeket.

– Két-három héten belül meg kell születnie a döntésnek, majd minél előbb ki kell írni a pályázatokat – fogalmazott lapunknak Balatonfűzfő független polgármestere. Marton Béla hangsúlyozta: a Balaton északkeleti csücskén nyitnának a turizmus felé, ehhez azonban nélkülözhetetlenek az uniós források. Egyebek mellett kerékpárutat építenének, fejlesztenék a parti sétányt, növelnék a szálláshelyek számát, illetve ökoparkot hoznának létre. A városvezető szerint

az egész országnak elemi érdeke, hogy ne vegyenek el egy forintot se a balatoni támogatásokból, hiszen hazánkat világszerte a fővárosunkkal és a magyar tengerrel azonosítják.

Lapunk afelől érdeklődött a turisztikai ügynökségnél, hogy végül több vagy kevesebb lesz a Balatonra szánt összeg, mikor hagyják jóvá a fejlesztéseket, illetve mik lesznek a fontosabb változások. Guller Zoltán vezérigazgató írásban ígért választ, azt azonban lapzártánkig hiába vártuk. Érthetetlen, hogy a pénzeket miért éppen a turisztikára hivatkozva vonták vissza, hiszen számos más stratégiai irány, például a gazdaságfejlesztés és innováció érdekeit is szem előtt kellene tartani.

Közlekedésre jut a legtöbb

A 2014–2020-as uniós ciklus során 95,5 milliárd forint juthat közlekedésre a Balatonnál. Ebben benne van a 710-es számú út, ami a leendő M8-as autópálya, a Balatonkenese és az M7-es között elmaradt három kilométeres szakasz megépítése, autópálya-csomópont és elektromos vasúti kör kiépítése, illetve központi forgalomirányítás a tó körül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.