Minden előterjesztés annyit ér, amennyit elfogadnak belőle – mondta lapunknak a Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke a 300 milliárd forintnyi visszavont balatoni fejlesztésekkel kapcsolatban. Bóka István – aki Balatonfüred fideszes polgármestere is egyben – abban bízik, hogy október végéig megszületik a kormányhatározat a kiemelt üdülőrégió sorsáról. A tervezet már a Fejlesztéspolitikai Koordinációs Bizottság asztalán van. Bóka reméli, az átcsoportosítás nem jelent kevesebb támogatást. Noha a 300 milliárd forintnyi forrás újraosztását a Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezte, a beruházások 90 százaléka nem közvetlenül idegenforgalmi fejlesztés. Bóka emlékeztetett: az említett összegből 250 milliárdot pályázat kiírásával vagy egyedi kormánydöntéssel előzetesen lekötöttek, az előterjesztés alapján remélik, nem éri hátrány a Balaton-parti településeket.
– Két-három héten belül meg kell születnie a döntésnek, majd minél előbb ki kell írni a pályázatokat – fogalmazott lapunknak Balatonfűzfő független polgármestere. Marton Béla hangsúlyozta: a Balaton északkeleti csücskén nyitnának a turizmus felé, ehhez azonban nélkülözhetetlenek az uniós források. Egyebek mellett kerékpárutat építenének, fejlesztenék a parti sétányt, növelnék a szálláshelyek számát, illetve ökoparkot hoznának létre. A városvezető szerint
az egész országnak elemi érdeke, hogy ne vegyenek el egy forintot se a balatoni támogatásokból, hiszen hazánkat világszerte a fővárosunkkal és a magyar tengerrel azonosítják.
Lapunk afelől érdeklődött a turisztikai ügynökségnél, hogy végül több vagy kevesebb lesz a Balatonra szánt összeg, mikor hagyják jóvá a fejlesztéseket, illetve mik lesznek a fontosabb változások. Guller Zoltán vezérigazgató írásban ígért választ, azt azonban lapzártánkig hiába vártuk. Érthetetlen, hogy a pénzeket miért éppen a turisztikára hivatkozva vonták vissza, hiszen számos más stratégiai irány, például a gazdaságfejlesztés és innováció érdekeit is szem előtt kellene tartani.
Közlekedésre jut a legtöbb
A 2014–2020-as uniós ciklus során 95,5 milliárd forint juthat közlekedésre a Balatonnál. Ebben benne van a 710-es számú út, ami a leendő M8-as autópálya, a Balatonkenese és az M7-es között elmaradt három kilométeres szakasz megépítése, autópálya-csomópont és elektromos vasúti kör kiépítése, illetve központi forgalomirányítás a tó körül.