Ezer mobilra lett szüksége a Paks II. projektnek

Úgy tűnik, a kormányzat biztos benne: a beruházás zöld utat kap Brüsszelben. Háromszor annyi alkalmazottal számolnak.

MNO
2016. 10. 19. 12:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tender kiírása is megerősíti, hogy a kormányzat egyrészt már teljesen biztos benne, hogy a beruházás zöld utat kap Brüsszelben, másrészt pedig arra készül, hogy a projektcégnek rövid időn belül háromszor annyi alkalmazottja lesz, mint ma – írja a lap.

A tíznapos határidővel kiírt pályázattal 195 millió forintért fognak beszerezni 871 dolgozói, 122 vezetői, és 28 kiemelt vezetői mobiltelefont. A tender nyertesének biztosítania kell azt is, hogy a paksi atomerőmű leárnyékolt helyiségeiben is legyen térerő. A szolgáltatási csomagnak része nemcsak a mobiltelefonos hangszolgáltatás, de differenciált módon a mobilinternetes szolgáltatás is.

A Hvg.hu Lázár János egy júliusban tett nyilatkozatát idézve arról ír, hogy a Paks II projektcégnek jelenleg 277 munkavállalója és 1 fő megbízott dolgozója van. A lap úgy kalkulál, hogyha minden telefonra jut egy ember, akkor az alkalmazottak létszáma megtriplázódhat, mégpedig rövid időn belül a pályázat rövid határidejét tekintve.

A lap kitér arra is, hogy iparági forrásaik megerősítik: ekkora méretű flottabővítés egyáltalán nem megszokott, sőt ilyen szintű bővítés ma már szinte soha nem történik a szektorban.

A tender kiírása már csak azért sem indokolt, mert a Greenpeace és az Energiaklub fellebbezése még lelassíthatja a paksi bővítést – ahogy arról itt írtunk –, ebben az esetben a szakhatóság a zöldszervezetek beadványa alapján akár egy új környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére vagy hiánypótlásokra kötelezné Paks II.-t.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.