Gyerekvitaminok miatt bírságolt a GVH

Úgy vélik, a reklámok arra utaltak, hogy a készítmény helyettesíti a változatos étrendet.

MTI
2016. 10. 04. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A versenyhivatal keddi közleménye szerint a reklámok azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a vitaminkészítmény helyettesíti a változatos étrendet, azaz ha egy gyermek nem táplálkozik egészségesen és kiegyensúlyozottan, de a szülő szeretné biztosítani számára a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitelt, akkor a Multi-tabs Multi Kid vitaminkészítmény jelentheti a megoldást. A GVH szerint a Pfizer ezzel megalapozatlan egészségre vonatkozó állítást tett hirdetéseiben, és nem tett eleget maradéktalanul az élelmiszerekre vonatkozó speciális ágazati szabályoknak, így megsértette a szakmai gondosság követelményét is.

A hatóság közölte: a vállalkozás ugyan apró betűvel megjelenítette a kötelezően feltüntetendő tájékoztatást is, miszerint „egyetlen étrend-kiegészítő, így a Multi-tabs Multi Kid sem helyettesítheti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot”, a reklámokban megjelenő főüzenet ezzel ellentétes volt.

A hivatal a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát, növelte az apró betűs tájékoztatás méretét, és szórólapja kiegészítő információkat is tartalmazott. Súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el a célcsoporton belül.

A Pfizer az MTI megkeresésére közölte: vitatja és megalapozatlannak tartja a GVH döntését, és bírósághoz fordul jogorvoslatért. A cég szerint a Multi-tabs Multi Kid étrend-kiegészítő reklámja nem jogszabálysértő, nem kritizálta a társadalmilag és szakmailag elfogadott táplálkozási alapelveket, ezért volt a reklámban folyamatosan látható az a felirat, amely felhívja a figyelmet, hogy a készítmény nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet.

A cég úgy véli, a reklámokban alkalmazott humor, „a fogyasztók széles köre számára ismert helyzetek karikírozott bemutatása a kommunikáció egy olyan eszköze, amely nemcsak figyelemfelkeltő, de edukatív hatással is bír”.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.