Hiába kapunk rossz terméket, nem reklamálunk

A minőségi kifogások több mint felénél nem is reklamálnak a vásárlók.

MTI
2016. 10. 19. 10:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Termékekkel kapcsolatban a magyar lakosság 13 százalékának, míg a szolgáltatások területén minden tizedik embernek volt legalább egy minőségi kifogása az elmúlt egy évben a reprezentatív, országos mintán elvégzett felmérés adatai szerint, amelynek keretében a 18–59 éves korosztályban 800 embert kérdeztek meg.

A minőségileg kifogásolt termékek és szolgáltatások köre szoros összefüggést mutat a vásárlás gyakoriságával, a termékek esetében az élelmiszerek, a cipők, illetve más ruházati termékek, míg a szolgáltatásoknál a telekommunikációs szolgáltatások vezetik a negatív esetek listáját.

Problémás termék vásárlása esetén csak a vevők 48 százaléka reklamál, a szolgáltatások esetében még kevesebben, 40 százaléknyian tesznek panaszt. Ha ez eredménytelen, tízből négy vásárló úgy érzi, hogy nincs értelme további lépésnek. Körülbelül ugyanennyien vannak, akik a vásárlók könyvébe írnak.

Termékvásárláskor az eredménytelen reklamációk 19 százaléka folytatódik a fogyasztóvédelmi hatóságnál, szolgáltatások esetében ez az arány 27 százalék. Bírósági szakaszba az ügyek 1-2 százaléka kerül. A békéltető testületek elé is csak az ügyek elenyésző része jut, többnyire azért, mert a fogyasztók még mindig csak elvétve ismerik ezt az intézményt – derül ki a közleményből.

A békéltető testület 1999 óta rendelkezésre áll, de a minden megyében működő, összesen 20 békéltető testület évente még mindig csak 11-12 ezer esetet dolgoz fel. Ezek mintegy fele zárul érdemi, egyértelmű döntéssel. A jogszabály tavaly óta bírság terhe mellett kötelezi a részvételre a cégeket – emlékeztet a társaság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.