Még 3,6 milliárd forintot kapnak a kereskedőházak

Jövőre további 3,33 milliárdot kap a külügy nem túl hatékony exportügynöksége. 3,8 milliárdot folyamatosan hívhatnak le.

MNO
2016. 12. 20. 19:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár már csak pár nap van hátra a 2016. évből, még 3,688 milliárd forintot kapnak a Külgazdasági és Külügyminisztérium 90 százalékos tulajdonában lévő kereskedőházak és kapcsolt vállalkozásaik. A kedd este megjelent Magyar Közlönyből az is kiderül, hogy jövőre két jogcímen 7,685 milliárd forint áll még az MNKH rendelkezésére.

A most megjelent közlöny azt nem részletezi, hogy miért kell kiigazítani az idei költségvetést. Az indoklás szerint az MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. közfeladatainak ellátásához szükséges finanszírozás miatt kell az átcsoportosítás. Részben az is közrejátszhat, hogy december elején kiderült: csaknem 180 millió forintot költ az állami cég arra, hogy irodát nyisson Vietnamban és Kanada nyugati részén. 2017-ben további 500 millió forintot hívhatnak le a KKM felügyelete alá tartozó szervezetek és szakmai programok támogatási keretéből.

A jövő évi költségvetésben eddig 3,7 milliárd szerepelt, most viszont a közlönyből kiderül, hogy 3,335 milliárd forint kerül még a külügyi exportügynökséghez. 2018-ra pedig 3,835 milliárd forintot kell beterveznie a nemzetgazdasági miniszternek.

A 2012-ben alapított MNKH eddig 2,8 milliárd forintnyi üzletet hozott össze magyar cégeknek, miközben 2015 tavaszáig az MNKH legalább 5,5 milliárd forintot költött el működési költségekre. A cég tavalyi beszámolója szerint a 2014-es 6,8 milliárdos törzstőkéből 2,5 milliárd lett 2015 végére, vagyis 4,3 milliárdot veszítettek el.

A kereskedőházak kifizetőlistáin egyébként olyan nevek találhatók, mint Kuna Tibor vagy Zaid Naffa tiszteletbeli jordán konzul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.