Többet költenek karácsonyi ajándékokra idén a magyarok

Azonban kevesebb időt fordítanak a vásárlásra.

MTI
2016. 12. 19. 15:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A negyedszer elvégzett felmérés szerint továbbra is átlagosan hat embert készülnek megajándékozni a magyarok. Az ajándékok beszerzésére szánt kevesebb idő azzal függhet össze, hogy egyre többen vásárolnak az interneten, a tavalyi 52 százalék után 62 százalék. Így idén először beérte a karácsonyi netes ajándékvásárlás a bevásárlóközpontokban történőt, a plázákban ugyanis a vásárlók 64 százaléka vesz ajándékokat az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint.

A tavalyihoz képest 45-ről 37 százalékra csökkent azok aránya, akik már a karácsony előtti hónapokban spórolni kezdenek a kiadásokra, ugyanakkor 28-ról 31 százalékra emelkedett azoké, akiknek nem kell takarékoskodniuk az ajándékvásárlás előtt. Az előző évhez képest 11-ről 9 százalékra csökkent azok aránya is, akik hitelből finanszíroznák kiadásaikat.

Az ajándékok beszerzésénél a készpénz 71 százalékkal továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz, ezt követi 30 százalékkal a hagyományos betéti kártya és 27 százalékkal az interneten keresztül történő bankkártyás fizetés. Egyre többen fizetnek érintőképes kártyával is, arányuk a tavalyi 27-ről 30 százalékra nőtt.

A reprezentatív online kérdőíves kutatást a Budapest Bank megbízásából a Gfk végezte 2016. november 18. és 24. között, a 23 évesnél idősebb, ABC státuszú magyar lakosság körében, 500 fős mintán. Az A-tól E-ig tartó besorolásban a C státusz tekinthető az átlagos jövedelműnek, az A és a B ennél magasabb státuszt takar.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.