11 ezer kocsit adott el a Suzuki 2016-ban

Ezzel 11,67 százalékra növelte részesedését a hazai személyautó-piacon a 2015-ös 9,72 százalékról.

MTI
2017. 01. 02. 14:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ruska Viktória tájékoztatása szerint a sport-szabadidő kategóriába tartozó Vitara 23 százalékos részesedéssel kategóriájában az első helyen áll, a modellből 6538 darabot helyeztek forgalomba.

A tavalyi év másik népszerű modellje az SX4 S-CROSS volt, az év végéig a C kategóriás modell két változatából összesen 1643 darab kelt el Magyarországon.

A Swift 2016-ban is megőrizte vezető helyét a B szegmensben, azaz a kisautók között. A modellből 2087 talált gazdára, ami az első helyet jelenti 12,7 százalékos piaci részesedéssel.

A Magyar Suzuki 2016 decemberében jelentette be, hogy 5,3 milliárd forintos fejlesztéssel megújítja az esztergomi üzem gyártási és logisztikai rendszerét, valamint minden eddiginél korszerűbb prototípust fejleszt.

A társaság a 2016 március végén zárult üzleti évében 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az exportértékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt. A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe.

A háromezer Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki tízezernél több ember számára nyújt megélhetést. A vállalat az európai piac mellett szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti országba, illetve Izraelbe és Marokkóba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.