11 ezer kocsit adott el a Suzuki 2016-ban

Ezzel 11,67 százalékra növelte részesedését a hazai személyautó-piacon a 2015-ös 9,72 százalékról.

MTI
2017. 01. 02. 14:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ruska Viktória tájékoztatása szerint a sport-szabadidő kategóriába tartozó Vitara 23 százalékos részesedéssel kategóriájában az első helyen áll, a modellből 6538 darabot helyeztek forgalomba.

A tavalyi év másik népszerű modellje az SX4 S-CROSS volt, az év végéig a C kategóriás modell két változatából összesen 1643 darab kelt el Magyarországon.

A Swift 2016-ban is megőrizte vezető helyét a B szegmensben, azaz a kisautók között. A modellből 2087 talált gazdára, ami az első helyet jelenti 12,7 százalékos piaci részesedéssel.

A Magyar Suzuki 2016 decemberében jelentette be, hogy 5,3 milliárd forintos fejlesztéssel megújítja az esztergomi üzem gyártási és logisztikai rendszerét, valamint minden eddiginél korszerűbb prototípust fejleszt.

A társaság a 2016 március végén zárult üzleti évében 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az exportértékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt. A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe.

A háromezer Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki tízezernél több ember számára nyújt megélhetést. A vállalat az európai piac mellett szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti országba, illetve Izraelbe és Marokkóba.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.