Facebookos hirdetési fiókjukon keresztül fosztják ki a magyar vállalkozásokat pénzvadász hackerek – írja a Piac és Profit.
Práger Kitti, a Piac & Profit közösségi média szakértője szerint a módszer lényege a következő: az üzleti oldalak fotóját egy hivatalos Facebook-oldalnak látszó (a profilkép és borítókép a Facebook színeivel és logójával) oldal megosztja azzal az utolsó figyelmeztetéssel, hogy erőszakos tartalmak megosztása miatt lekapcsolják a fiókját. Ettől akkor tekintetnek el, ha az oldal üzemeltetője igazolja magát. Az azonosításhoz megadott link persze egy Facebookon kívüli weboldalra visz, ahol még a bankkártya adatait is bekérik.
Ha valaki bedől a hamis üzenetnek, akkor a hirdetési fiókjához hozzáfér egy új kezelő, aki nagy összegben hirdet friss oldalakat a cég kártyájáról. A szakértő ügyfelei között akad, akinél néhány tízezer forint után sikerült meggátolni a további költést, de van olyan is, akinek egymillió forinttal akarták megterhelni kártyáját.
Az pénznyelő oldal a Securr Privcy nevet viselte, de jó az esély, hogy azóta már lekapcsolták, mert bejelentették az oldalt, és a Facebook vizsgálni kezdte működését. Rossz hír viszont, hogy hasonló oldalt néhány perc alatt létre lehet hozni, azaz továbbra is oda kell figyelni.
A szakértő szerint el lehet kerülni a veszélyt, ha a következő dolgokra odafigyel az ember:
Ha viszont megtörtént a baj, akkor a következőket tehetjük:
Fontos, hogy magunk cselekedjünk, mert a Facebook nem, vagy nagyon lassan reagál az ilyen panaszokra. Pedig ezekben az esetekben az idő szó szerint pénzt jelent.