Kevesebb cukor lesz a Nestlé termékeiben

Az íz azonban változatlan marad.

MTI
2017. 02. 23. 11:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a cég folyamatosan csökkenti termékei cukor-, só- és zsírtartalmát, ezzel együtt növeli olyan hasznos összetevők arányát, mint a teljes értékű gabona. Az innovációk révén akár 40 százalékkal csökken az édességek cukortartalma, miközben azok megszokott íze megmarad. A Nestlé csak az elmúlt három évben már több mint 11 ezer tonnával csökkentette termékei cukortartalmát Európában – írták.

A tájékoztatás szerint a gyermekeknek szánt reggelizőpelyhekben 2014 végére adagonként 9 grammra mérséklődött a cukor. Magyarország az első országok között volt, ahol bevezették a korábbinál 50 százalékkal kevesebb cukrot tartalmazó kakaóitalport, a magyar szakemberek a fejlesztésben is részt vettek.

A közlemény szerint Marco Settembri, a Nestlé EMENA (Európa, Közel-Kelet és Észak-Afrika) zónájának vezetője Máltán, az Európai Unió gyermekelhízásról rendezett konferenciáján elmondta: amíg Európában három gyermekből egy túlsúlyos, fontos, hogy kiegyensúlyozottabb összetételű termékeket kínáljanak, és felhívják a figyelmet az aktív életmódra.

A Nestlé egyetért az Európai Bizottsággal és az uniós tagállamokkal abban, hogy 2017 végéig akciótervet kell készíteni az élelmiszerek hozzáadottcukor-tartalmának csökkentésére. Mivel már több ország dolgozik e cél elérésén, a Nestlé azt szorgalmazza, hogy a munkát az Európai Unió koordinálja, és minden országra érvényes, egységes irányelvet alkosson – áll a közleményben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.