Lehalt az ügyfélkapu, őrjöngenek a könyvelők

Fontos határidők járnak le, de nem működik a rendszer. A NAV azt ígéri, megértő lesz.

MNO
2017. 02. 20. 17:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több könyvelő is arról tájékoztatta a Napi.hu-t, hogy hiába jár le több adózási határidő is hétfőn, reggel óta nem működik az Ügyfélkapu, így nem tudják benyújtani a szükséges dokumentumokat.

– Egész nap próbálkozunk, volt, aki a beteg gyerekét hagyta otthon, hogy dolgozni tudjon, ám egyelőre egyetlen anyagot sem sikerült a NAV-nak benyújtani – panaszolta egy neve elhallgatását kérő könyvelő a portál tudósítása szerint. Hozzátette: „az összes bevallás készen van, ám nem tudom beküldeni, mivel a rendszer minden alkalommal súlyos hibát jelez. Mindenki őrjöng.”

Egy másik kollégája hasonló problémákról számolt be a Napi.hu-nak, ám neki valamivel nagyobb szerencséje volt: ötödik-hatodik próbálkozásra már néha sikerült feltöltenie a szükséges dokumentumokat.

A probléma az, hogy február 20-án, hétfőn több adózási határidő is lejár, így például a cégek, egyéni vállalkozásoknak ma kell leadniuk a havi áfabevallásukat. És ami még nagyobb probléma: 27-én, azaz jövő hét hétfőn jön az igazi dömping: ekkor jár le ugyanis többek közt az egyéni vállalkozók, a katások és az evások éves bevallásának beadási határideje is.

Az Ügyfelkapu.Magyarország.hu-n egyelőre nem sok információ tudható meg a mai akadozásról, mindössze annyit írtak, hogy „az Ügyfélkapu és a kapcsolódó szolgáltatások (ügyfélkapus belépés, dokumentumküldés, dokumentumfogadás, azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés) kapcsán átmenetileg fennakadások tapasztalhatóak. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. A probléma megoldásáig szíves elnézésüket és türelmüket kérjük!” Egyúttal arról is tájékoztatnak, hogy 22-én és 23-án karbantartás miatt ideiglenesen nem lesznek elérhetőek a szolgáltatások.

A könyvelőknek azért okoz a leállás különösen nagy aggodalmat, mert a bevallás késedelme esetén a NAV mulasztási bírságot szabhat ki, ami a magánszemélyeknél elérheti a 200 ezer, míg a vállalkozásoknál akár az 500 ezer forintot is.

A NAV hétfő este a honlapján megjelentetett egy közleményt, mely szerint figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe. Hozzátették, az, hogy a kormányzati portál és az Ügyfélkapu átmeneti fennakadása miatt az eBEV portál nem elérhető, független a NAV informatikai rendszerétől, nem a NAV rendszerének meghibásodása miatt áll fenn.

A közlemény arról is tájékoztat, hogy – a 451/2016. (XII. 19.) számú kormányrendelet alapján – az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozza az elektronikus ügyintézést, nem számít bele a határidőbe.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.