Steffen Seibert közleménye szerint a kancellár és Carlos Tavares telefonbeszélgetésén a francia társaság vezetője hangsúlyozta, hogy tulajdonosváltás esetén nemcsak a munkahelyek, hanem az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására tett garanciát is átvállalják az amerikai General Motorstól (GM).
Carlos Tavares azt is elmondta, hogy az Opel megőrizné önállóságát a PSA Peugeot Citroën kötelékében, és kiemelte, hogy a két autógyártó vállalkozás jól kiegészítené egymást – áll a közleményben.
A GM garanciája a munkahelyek és az üzemek, telephelyek esetében 2018-ig, a beruházások és fejlesztések esetében 2020-ig érvényes.
A német kormány viszont azt szeretné elérni, hogy az új tulajdonos hosszabb távon biztosítsa a németországi munkatársak foglalkoztatását, a gyárak üzemeltetését, a beruházások és a kutatás-fejlesztési tevékenység folytatását.
A több mint 18 ezer németországi Opel-alkalmazott képviselői bizakodóak. A Carlos Tavaresszel folytatott egyeztetéseken a francia konszern vezetője „hitelesen képviselte”, hogy a PSA érdekelt az Opel és a brit leányvállalat, a Vauxhall Motors önállóságának megőrzésében és tartós fejlődésében, és új tulajdonosként betartaná az érvényes kollektív szerződést – közölte kedden az Opel üzemi tanácsának vezetője, Wolfgang Schäfer-Klug.
A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val veszteséges európai érdekeltségének eladásáról, de csak egy hete szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Német sajtójelentések szerint a francia kormány ugyan tudott a francia állami résztulajdonban álló PSA és az amerikai cég tárgyalásairól, de a német kormány csak a sajtóból értesült az ügyről, és nincs igazán lehetősége az Opel sorsának befolyásolására.
Várakozások szerint három héten belül, a genfi autószalon március 9-i kezdete körül készülhet el a megállapodás az Opel eladásáról.
Ágazati szakértők szerint a garanciák lejárta után leépítések következhetnek. A legnagyobb kockázat az, hogy túlságosan hasonló a két autógyártó profilja – egyformán a középkategóriás modellekre és a lassan fejlődő, telített európai piacra összpontosítanak –, ezért nem egészítik ki egymást. Ráadásul mindkét cég nehéz helyzetben van, a gyártókapacitások kihasználtsága az Opelnél mindössze 65 százalékos, és a PSA is túlkapacitásokkal küzd.