Nem lesz idén torkos csütörtök

Kiszállt a Magyar Turisztikai Ügynökség, elmarad az éttermeket népszerűsítő rendezvény.

Horváth Attila
2017. 02. 23. 14:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tűnik, teljes érdektelenségbe fulladt Magyarországon a torkos csütörtök: idén nem szervezi meg a Magyar Turisztikai Ügynökség. A vendéglátóhelyek egyénileg akciózhatnának jövő csütörtökön, de egyetlen erre vonatkozó hirdetést sem találtunk.

– Nem tudok olyan étteremről, amelyik a saját szakállára úgy döntött volna, belevág az akcióba. Kormányzati támogatás nélkül nincs értelme, legalább hirdetésekkel, reklámmal kellett volna segíteni a vállalkozó kedvűeknek – mondta lapunknak a Magyar Vendéglátók Régiós Szövetségének alapítója. Gombás András hozzátette, a szigorodó szabályok, az emiatt megnövekvő költségek, mint például a kötelező online pénztárgép is hozzájárult ahhoz, hogy évek óta egyre kevesebben hirdessék meg az akciót, maga például négy éve szállt ki az éttermeivel. Pedig szerinte rendkívül jó kezdeményezés volt, az 50 százalékos akció sokakat vonzott a vendéglátóhelyekre. Az utolsó években azonban a vendégek is egyre elégedetlenebbé váltak, türelmetlenül viselkedtek. Lehetetlen volt őket idejében kiszolgálni, ami nem véletlen, mert egyre több jó munkaerő hagyta el az országot. Mint mondta, az akció túl nagy befektetéssel jár, kimarad egy egész napjuk a vendéglősöknek. Az állami támogatás nélkül maradt rendezvénynek mostanra már nincs értelme.

A magyar gasztronómiát és éttermeket népszerűsítő kampányt annak idején még a Magyar Turizmus Zrt. fogta össze, de az utódnak tekinthető új állami ügynökség ebben az évben nem koordinálja a rendezvényt. Nincs központi akkreditáció, a honlap és a Facebook-oldal is megszűnt. Korábban itt sorolták fel a részt vevő vendéglátóhelyeket, ez az éttermesek szerint nagy segítség volt. Kerestük a Magyar Turisztikai Ügynökség sajtóosztályát és Guller Zoltán igazgatót, hogy mi az oka a program megszűnésének, de lapzártánkig nem sikerült kapcsolatot teremtenünk velük.

– Jelenleg nincs tudomásunk olyan üzletről, amely egyénileg készülne. Mivel azonban önkéntes csatlakozásról van szó, könnyen elképzelhető, hogy számos vendéglátóhely viszi tovább a rendezvényt, és egyes csütörtöki napokon kiemelkedő kedvezményt nyújtanak – monda lapunknak a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke. Könnyid László hozzátette: a torkos csütörtök jó kezdeményezésnek számított, hiszen az elsődleges célja a hazai közönség éttermi fogyasztásának növelése volt. Az Erzsébet-utalvány, majd a SZÉP-kártya megjelenése után tovább erősödött a trend, emelkedett a belföldi vendégek száma. A gasztronómiai kínálat fokozatosan színesedett, az üzletek nagy lehetőséget láttak a torkos csütörtökben. Úgy vélte: mivel a korábbi időszakban nagy sajtónyilvánosságot kapott a kezdeményezés, több vendéget is vonzott. A szakértő szerint az év első napjától 18 százalékosra csökkentett éttermi áfa növelheti az elmúlt években a torkos csütörtökön részt vevő éttermek mozgásterét is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.