Mégsem drágább a tram-train? – Lázár megkapta a választ

Az NFM szerint nem a beruházás összege nőtt meg, hanem a műszaki tartalma.

MN
2017. 04. 29. 19:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Projektfejlesztési folyamatban van a hódmezővásárhelyi tram-train. Meg fogjuk válaszolni miniszter úrnak a kérdéseit. Nem a beruházás összege nőtt meg, hanem a beruházás műszaki tartalma. A két város közötti nagyvasúti pályaszakasz felújítására vonatkozó költségeket emeltük be a projektbe, ez drágította meg a beruházást – mondta a Hír TV-nek Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

Ez szerinte azt jelenti, hogy bár a hároméves előkészítés alatt láttak mindent előre, az egy másik projekt volt, és a kormány, amikor áttekintette most a vasúti fejlesztéseket, akkor egy olyan döntést hozott, hogy egy másik projektből átemeli a két város közötti nagyvasúti pályának a felújítását, erről van szó – tette hozzá Homolya.

Amiről szó van, a vasút-villamos – angol kifejezéssel a tram-train – Csongrád megye két nagyvárosát, Szegedet és Hódmezővásárhelyet kötné össze. A szerelvények a két település között a vasúti pályát, Szegeden belül pedig a villamospályát használnák. Hódmezővásárhelyen is kiépítenék a villamospályát a népkerti vasúti megálló és a nagyállomás között. A kivitelezésért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felel, a szerelvények beszerzéséért pedig a MÁV. A MÁV már kihirdette a nyertest, a szerelvényeket egy svájci cég, a Stadler spanyol leányvállalat szállíthatja – 16 milliárd forintért.

Ezzel kapcsolatban, Hódmezővásárhely parlamenti képviselőjeként Lázár János tíz kérdésre vár választ a közlekedésért felelős Fejlesztési Minisztériumtól.

„Én akkor is jeleztem, hogy ezt sokallom, és most, hogy folyamatban van a pályaépítéssel kapcsolatos közbeszerzés, most is jelzem, hogy szerintem nem lehet azt szó nélkül hagyni, hogy 23,5 milliárdból így vagy úgy, de a végére 50 milliárd lesz” – jelentette ki Lázár.

A héten egyébként már az NFM és a Stadler is tagadta, hogy jelentősen drágult volna a projekt. Lapunk információi szerint a háttérben inkább a MÁV-ot felügyelő fejlesztési miniszter, Seszták Miklós és Lázár János érdekellentétei nyilvánulnak meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.