– Projektfejlesztési folyamatban van a hódmezővásárhelyi tram-train. Meg fogjuk válaszolni miniszter úrnak a kérdéseit. Nem a beruházás összege nőtt meg, hanem a beruházás műszaki tartalma. A két város közötti nagyvasúti pályaszakasz felújítására vonatkozó költségeket emeltük be a projektbe, ez drágította meg a beruházást – mondta a Hír TV-nek Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
Ez szerinte azt jelenti, hogy bár a hároméves előkészítés alatt láttak mindent előre, az egy másik projekt volt, és a kormány, amikor áttekintette most a vasúti fejlesztéseket, akkor egy olyan döntést hozott, hogy egy másik projektből átemeli a két város közötti nagyvasúti pályának a felújítását, erről van szó – tette hozzá Homolya.
Amiről szó van, a vasút-villamos – angol kifejezéssel a tram-train – Csongrád megye két nagyvárosát, Szegedet és Hódmezővásárhelyet kötné össze. A szerelvények a két település között a vasúti pályát, Szegeden belül pedig a villamospályát használnák. Hódmezővásárhelyen is kiépítenék a villamospályát a népkerti vasúti megálló és a nagyállomás között. A kivitelezésért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felel, a szerelvények beszerzéséért pedig a MÁV. A MÁV már kihirdette a nyertest, a szerelvényeket egy svájci cég, a Stadler spanyol leányvállalat szállíthatja – 16 milliárd forintért.
Ezzel kapcsolatban, Hódmezővásárhely parlamenti képviselőjeként Lázár János tíz kérdésre vár választ a közlekedésért felelős Fejlesztési Minisztériumtól.
„Én akkor is jeleztem, hogy ezt sokallom, és most, hogy folyamatban van a pályaépítéssel kapcsolatos közbeszerzés, most is jelzem, hogy szerintem nem lehet azt szó nélkül hagyni, hogy 23,5 milliárdból így vagy úgy, de a végére 50 milliárd lesz” – jelentette ki Lázár.
A héten egyébként már az NFM és a Stadler is tagadta, hogy jelentősen drágult volna a projekt. Lapunk információi szerint a háttérben inkább a MÁV-ot felügyelő fejlesztési miniszter, Seszták Miklós és Lázár János érdekellentétei nyilvánulnak meg.