Jól jártak Orbán körei a „Magyarország erősödik” kampánnyal

Garancsi, Vajna és Habony érdekeltségei kaszáltak.

MN
2017. 05. 09. 18:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közérdekűadat-igénylést nyújtott be a Hír TV, hogy megtudja, mely cégek gazdagodtak a „Magyarország erősödik” kampányból. Így derült ki, hogy csak Garancsi István cégénél 600 millió forintot költöttek, ez több mint a társaság 2015-ös teljes árbevétele. Az Esmától úgynevezett lengőkaros hirdetéseket vettek, több mint hatezer darabot.

Információik szerint jutott pénz Andy Vajna rádiójának, a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Groupnak és a Pesti Srácok nevű portálnak is, ez a három cég összesen 90 millió forinthoz jutott.

A hirdetésekért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára azt mondta: nem ők választják ki, hogy hol jelennek meg a hirdetések. „A kormány azt az elvárást szokta megfogalmazni a hirdetésfoglalásokat végző ügynökséggel szemben, hogy minél nagyobb legyen az elérés. Amikor egy ilyen tájékoztató akció lezárul, a kormány méréseket is végez annak érdekében, hogy vizsgálja az egyes kampányok elérését. Azt tudom mondani, hogy ezek a kampányok a piaci átlagot meghaladó eléréssel bírnak, tehát a megrendelés ilyen formában teljesül” – mondta Dömötör Csaba államtitkár.

A Hír TV megkereste az érintett cégeket is. Kizárólag a Pesti Srácok főszerkesztője válaszolt: Huth Gergely írásban közölte, kiadójuk nem azért kapott pénzt, mert kormányközeli, hanem mert sok olvasójuk van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.