Közérdekűadat-igénylést nyújtott be a Hír TV, hogy megtudja, mely cégek gazdagodtak a „Magyarország erősödik” kampányból. Így derült ki, hogy csak Garancsi István cégénél 600 millió forintot költöttek, ez több mint a társaság 2015-ös teljes árbevétele. Az Esmától úgynevezett lengőkaros hirdetéseket vettek, több mint hatezer darabot.
Információik szerint jutott pénz Andy Vajna rádiójának, a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Groupnak és a Pesti Srácok nevű portálnak is, ez a három cég összesen 90 millió forinthoz jutott.
A hirdetésekért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára azt mondta: nem ők választják ki, hogy hol jelennek meg a hirdetések. „A kormány azt az elvárást szokta megfogalmazni a hirdetésfoglalásokat végző ügynökséggel szemben, hogy minél nagyobb legyen az elérés. Amikor egy ilyen tájékoztató akció lezárul, a kormány méréseket is végez annak érdekében, hogy vizsgálja az egyes kampányok elérését. Azt tudom mondani, hogy ezek a kampányok a piaci átlagot meghaladó eléréssel bírnak, tehát a megrendelés ilyen formában teljesül” – mondta Dömötör Csaba államtitkár.
A Hír TV megkereste az érintett cégeket is. Kizárólag a Pesti Srácok főszerkesztője válaszolt: Huth Gergely írásban közölte, kiadójuk nem azért kapott pénzt, mert kormányközeli, hanem mert sok olvasójuk van.