Utolsó figyelmeztetéseiket teszik közzé a mobilszolgáltatók: a 2017 előtt vásárolt előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetésének határideje holnap jár le, így a nem azonosított feltöltőkártyás előfizetések július 1-jén megszűnnek, a szolgáltatók kikapcsolják őket. Az érintett ügyfeleknek már csak szűk egy napjuk maradt arra, hogy online, telefonon vagy személyesen felkeressék a szolgáltatójukat, illetve a Magyar Posta valamelyik kirendeltségét.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) keddig beérkezett adatok szerint a feltöltőkártyás előfizetések 60 százaléka esetében egyeztették már a személyes adatokat. Ugyanakkor a hatóság arra is felhívta a figyelmet, hogy a határidő lejárta után sincs minden veszve, mert az NMHH álláspontja szerint nincs jogi akadálya a megszűnt szerződések újrakötésének, így bizonyos ideig a hívószámok és az egyenlegek visszaszerzésének sem. A Vodafone és a Telenor korábban már jelezte, hogy szükség lenne a határidő módosítására. A Magyar Telekom, illetve a Telenor már be is jelentette, hogy a maga részéről lehetőséget ad a korrekcióra. A Telekomnál ez a következőképpen fest: a korábbi hívószámot megtartva új előfizetői szerződést köthet július 5-től szeptember 30-ig az a dominós ügyfél, aki nem regisztrált határidőig. Erre a jogszabály szerinti adategyeztetés elvégzése után van lehetőség, ugyanakkor a korábban választott szolgáltatások, kiegészítő opciók nem kerülnek rá automatikusan az új előfizetésre. A cég ígérete szerint az új SIM-kártya 72 órán belül lesz aktív a régi hívószámon. A Telenor 60 napig kínál lehetőséget a feltöltőkártyás ügyfeleinek, hogy üzleteiben új szerződéskötéssel visszakaphassák korábbi hívószámukat, és a Vodafone is lépéseket ígért.
A szolgáltatók egyébként a június 30-i határidőig kétszer küldtek SMS-értesítést az előfizetőknek a szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról, valamint az egyeztetés elmulasztásának jogkövetkezményéről, a feltöltőkártyás előfizetések megszűnéséről. De a helyzet értékelésekor arról sem szabad megfeledkezni, hogy sokan valószínűleg szándékosan nem jelentik be a rég nem aktív, feleslegessé vált SIM-kártyájuk adatait, mert már nem kívánják őket tovább használni.