Négy héttel a határidő után végre megjelent a Külgazdasági és Külügyminisztérium alá tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. beszámolója. A 2015-ös hatmilliárd forintos veszteség után a cég 170 milliós nyereséget ért el tavaly – írja a 24.hu.
A beszámoló kiegészítő mellékletét böngészve a portál arra hívta fel a figyelmet, hogy az állami cégnek két – milliárd forintokban mérhető – húzás segíthetett, hogy ne legyen veszteséges: egyrészt a Szijjártó Péter vezette minisztérium és az általa felügyelt állami cég kötött egymással tavaly közszolgáltatási szerződést, ám erről a kontraktusról nem sokat tudni a most közzétett dokumentumok alapján. A lap szerint beszédes, hogy a szolgáltatás soron hatalmas ugrás látszik: 340 millióról 5,56 milliárdra nőtt a bevétel.
A másik ügy a Magyar Nemzet által is megírt botránnyal kapcsolatos: egy Mészáros Lőrinchez közeli cég, a Hórusz Faktorház fizette ki azt a 3,2 milliárd forintot, amellyel az Orbán Viktor környezetéhez tartozó Cider Alma Kft. tartozott az állami tulajdonú cégnek.
A 24.hu szerint mindezek alapján nagyon úgy néz ki, hogy a külügy cége az adófizetőknek valójában továbbra is jelentős veszteséget termel.
Cikkünk megjelenését követően közleményben reagált a kereskedőház a sajtóhírekre. Azt írta: az MNKH a magyar vállalkozók sikeréért dolgozik, soha nem termelt veszteséget, állami szolgáltatást végez, amelynek költségeit viseli, a bevétel és a profit pedig a magyar kis- és középvállalkozóknál keletkezik. Mint írta, abban segítik a magyar kis- és középvállalkozásokat, hogy ki tudjanak lépni az exportpiacokra, minél több országban értékesítsék termékeiket, szolgáltatásaikat, így folyamatosan új munkahelyek létesüljenek Magyarországon. Azt is hozzátette, hogy a kereskedőház munkájára azért is szükség van, mert négy magyar kkv közül mindössze egynél van olyan szakember, aki valaha foglalkozott exporttal. Közölte: a munka eredményességét igazolja, hogy tavaly és tavalyelőtt is exportrekordot ért el a magyar gazdaság, és ebben a sikerben a kereskedőház munkája is benne van.