HM-pályázaton nyert 54 milliót a veronai tragédiában érintett cég

Különcélú autóbuszjáratok biztosításával bízták meg a társaságot.

MN
2017. 07. 03. 7:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatalának pályázatán 54,4 milliót nyert a veronai tragédiában érintett busztársaság, a Pizolit Kft. – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből, a hírt a Bors szúrta ki.

Bár a pályázatot tavaly november elejéig lehetett beadni, azaz a balesetet megelőzően kerített rá sort a kft., a szerződésük csak idén január 31-én lépett életbe. Az 54,492 milliós összegért a busztársaság feladata úgynevezett különcélú autóbuszjáratok biztosítása a hét minden munkanapján Orosháza és Hódmezővásárhely között.

A cég 2015-ben is 2016-ban is a HM partnere volt, Szegvár és Hódmezővásárhely között vették igénybe a szolgálatait

A tragédia egyik áldozatának édesapja a Borsnak azt mondta, felháborító, hogy az állam a baleset után sem bontotta fel a társasággal kötött szerződést.

Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot azzal kapcsolatban, hogy megbízhatónak tartják-e a Pizolit Kft.-t a veronai buszbaleset után, és felmerült-e, hogy felfüggesztik a társasággal kötött szerződést a vizsgálat végéig. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.

Korábban megírtuk, a tragikus balesetben érintett vállalkozás kapta meg 2011-ben Az év buszos személyszállítója díjat, melyet a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT) alapított. A kitüntetést és az oklevelet Varga Mihály jelenlegi gazdasági miniszter adta át 2012. február 1-jén.

A magyar fiatalokat szállító autóbusz január 20-án éjjel az olaszországi Verona közelében szenvedett balesetet. A szerencsétlenségnek tizenhét halálos áldozata volt. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott. Az olasz ügyészség május végén zárta le a baleset ügyében indított nyomozást.

A Pizolit 1991-ben magánvállalkozásként indult, a jelenlegi cégformában 1996-tól működik. Fő profilja a személyszállítás, a cég honlapja szerint „a dolgozók szállításától a luxusutakig, bel- és külföldön egyaránt”. A vállalkozás saját járműparkját 28–67 fős luxusautóbuszok alkotják, de partnerkapcsolataik révén más jármű-kategóriában is igyekeznek az igényeket kielégíteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.