HM-pályázaton nyert 54 milliót a veronai tragédiában érintett cég

Különcélú autóbuszjáratok biztosításával bízták meg a társaságot.

MN
2017. 07. 03. 7:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatalának pályázatán 54,4 milliót nyert a veronai tragédiában érintett busztársaság, a Pizolit Kft. – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből, a hírt a Bors szúrta ki.

Bár a pályázatot tavaly november elejéig lehetett beadni, azaz a balesetet megelőzően kerített rá sort a kft., a szerződésük csak idén január 31-én lépett életbe. Az 54,492 milliós összegért a busztársaság feladata úgynevezett különcélú autóbuszjáratok biztosítása a hét minden munkanapján Orosháza és Hódmezővásárhely között.

A cég 2015-ben is 2016-ban is a HM partnere volt, Szegvár és Hódmezővásárhely között vették igénybe a szolgálatait

A tragédia egyik áldozatának édesapja a Borsnak azt mondta, felháborító, hogy az állam a baleset után sem bontotta fel a társasággal kötött szerződést.

Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot azzal kapcsolatban, hogy megbízhatónak tartják-e a Pizolit Kft.-t a veronai buszbaleset után, és felmerült-e, hogy felfüggesztik a társasággal kötött szerződést a vizsgálat végéig. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.

Korábban megírtuk, a tragikus balesetben érintett vállalkozás kapta meg 2011-ben Az év buszos személyszállítója díjat, melyet a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT) alapított. A kitüntetést és az oklevelet Varga Mihály jelenlegi gazdasági miniszter adta át 2012. február 1-jén.

A magyar fiatalokat szállító autóbusz január 20-án éjjel az olaszországi Verona közelében szenvedett balesetet. A szerencsétlenségnek tizenhét halálos áldozata volt. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott. Az olasz ügyészség május végén zárta le a baleset ügyében indított nyomozást.

A Pizolit 1991-ben magánvállalkozásként indult, a jelenlegi cégformában 1996-tól működik. Fő profilja a személyszállítás, a cég honlapja szerint „a dolgozók szállításától a luxusutakig, bel- és külföldön egyaránt”. A vállalkozás saját járműparkját 28–67 fős luxusautóbuszok alkotják, de partnerkapcsolataik révén más jármű-kategóriában is igyekeznek az igényeket kielégíteni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.