Sokat költenek sajtra a magyarok

Továbbra is a trappista a legnépszerűbb.

MN
2017. 07. 14. 5:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sajtvásárlásra fordított összegnél többet csak feldolgozott húsra és sörre költenek a magyarok az élelmiszerüzletekben. A 90 milliárd forintos forgalmon belül továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le – írja a Világgazdaság.

A Nielsen által közölt adatok szerint tavaly június és idén május között mennyiség szempontjából stabil maradt, értékben viszont 9 százalékos növekedéssel a 90 milliárd forintot is meghaladta a sajtpiac forgalma.

A vizsgált időszakban a fogyasztás eltolódott a magasabb árszínvonalú sajtok felé, a gyártói márkák pozíciója viszont 63-ról 60 százalékra esett vissza egy év alatt. A piackutató szerint továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le, de két számjegyű növekedést ért el az edami, a camembert és a gouda sajt is – teszi hozzá a lap.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.