A sajtvásárlásra fordított összegnél többet csak feldolgozott húsra és sörre költenek a magyarok az élelmiszerüzletekben. A 90 milliárd forintos forgalmon belül továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le – írja a Világgazdaság.
A Nielsen által közölt adatok szerint tavaly június és idén május között mennyiség szempontjából stabil maradt, értékben viszont 9 százalékos növekedéssel a 90 milliárd forintot is meghaladta a sajtpiac forgalma.
A vizsgált időszakban a fogyasztás eltolódott a magasabb árszínvonalú sajtok felé, a gyártói márkák pozíciója viszont 63-ról 60 százalékra esett vissza egy év alatt. A piackutató szerint továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le, de két számjegyű növekedést ért el az edami, a camembert és a gouda sajt is – teszi hozzá a lap.