Tovább emelkedett a külföldről behozott használt gépkocsik száma, július végéig már csaknem 87 ezer külföldről származó használt személygépjármű érkezett Magyarországra, 6,3 százalékkal több, mint a tavalyi év első hét hónapjában – írja közleményben a Használtautó.hu.
A portál értékesítési vezetője, Fodor László szerint a gyengébb évkezdetet követően újra gyorsuló ütemben bővül a külföldről behozott használt gépkocsik száma. Az utóbbi három hónapban a bővülés éves összehasonlításban ismét két számjegyű, 11 százalék feletti volt. A Használtautó.hu becslései szerint az év végére a behozott kocsik száma elérheti a rekordot jelentő 150 ezer darabot.
Az elmúlt hat évben a használtkocsi-import csaknem megötszöröződött. Ez alatt az idő alatt jelentősen átalakult az autók összetétele: 2011-ben még a presztízsmárkák domináltak, a behozatal 26 százaléka Audi, BMW és Mercedes-Benz volt, mostanra viszont nő az alsó-középkategóriás, olcsó gyártmányok részesedése.
A használtautó-importnak – bár jelentősen hozzájárul a hazai kínálat bővítéséhez – számos negatív hatása van. A behozott személygépjárművek átlagéletkora tizenegy év, azaz érdemben nem fiatalítják az átlagosan tizennégy éves hazai állományt, emellett nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező kocsik érkeznek az országba – olvasható az oldal közleményében.
A minőségi használt autók forgalmazására Magyarországon országos hálózattal rendelkező cég, a Das Weltauto márkaigazgatója, Frank György szerint érdemes vigyázni a külföldről behozott gépkocsikkal, mert a nagy részüknek manipulálják a kilométeróráját. Gyakori probléma az is, hogy biankó szerződéssel hozzák el az autót a vevők, és később nem tudják érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeket, mert az eladó a tranzakció után elérhetetlenné válik.
Frank szerint a forgalomba helyezés szabályainak változtatására lenne szükség, hogy a rendszer ne ösztönözze az öreg autók megvételét.