A járműmegosztó szolgáltatások a legmodernebb technológiák, műholdas navigáció és helyzetmeghatározás, valamint a mobilnet által nyújtott lehetőségeket veszik igénybe, alternatívát nyújtanak a nagyvárosi tömegközlekedésben, és enyhítik a magán-személygépkocsik és a parkolóhelyek iránti igényt is. A javaslattervezet leszögezi, hogy a szolgáltatócégeknek ellenőrizniük kell a felhasználók személyazonosságát, és optimalizálniuk kell az adott térségben rendelkezésre álló járművek kínálatát. Gondoskodniuk kell ugyanakkor a szolgáltatást ellátók járműveinek biztonságos működéséről, valamint az ügyfelek személyes adatainak és számláinak védelméről is.
A dokumentum a letéti összegek befizetése helyett a kreditalapú üzleti modell alkalmazását javasolja a szolgáltatóknak a felhasználók megbízhatóságának értékelésére.
A megosztott használatú járművek parkolásához külön területet kell biztosítani a bevásárlóközpontoknál és a nagyobb lakótömbök környezetében, valamint a járművek utcai parkolását is kedvezményben kell részesíteni a javaslatterv szerint. A gépjárműmegosztó szolgáltatásokat bátorítani kell az elektromos és hibrid járművek használatára flottájukban.
A minisztériumok hasonló javaslattervezetet bocsátottak ki a múlt héten a kerékpármegosztó szolgáltatásokra vonatkozóan is.
Kínában a használati eszközök megosztásával foglalkozó ágazat (sharing economy) tavaly 3450 milliárd jüan (514 milliárd dollár) forgalmat bonyolított le, több mint a dupláját a 2015-ös forgalomnak.
Magyarországon Budapesten terjedt el egy időben a car-sharing alapelven működő Uber, de a kőkemény taxislobbi hatására betiltották, mondván, nem voltak hajlandók biztosítani a működés átláthatóságát.