Az árfolyamgát fokozatos kifutása miatt 59 ezer ügyfélnek átlagosan 7 ezer forinttal emelkedik a havi törlesztőrészlete a jegybank szerint, közülük 13 ezernek csak 1000 forinttal, 5 százalék esetében azonban a futamidő hosszabbításával is számolni kell. Az MTI által megkérdezett bankok emiatt nem számítanak tömeges fizetési nehézségre, az esetleges problémákat egyedileg kezelik.
A K&H Banknál körülbelül 17 ezer ügylet érintett 107 milliárd forint kitettséggel. Jelenlegi számításaik szerint az ügyfelek körülbelül 82 százaléka 10-15 százalék közötti törlesztőrészlet-növekedésre számíthat. Az érintett ügyfelek 5 százalékának emelkedik a törlesztőrészlete 15 százaléknál nagyobb arányban, 5-10 százalékos és 5 százaléknál alacsonyabb törlesztőrészlet-növekedéssel egyaránt az érintett ügyfelek mintegy 6 százaléka számolhat. Körülbelül 12 700 ügyletnél lesz futamidő-hosszabbítás, ebből 5 évnél hosszabb hosszabbítás mintegy 6 százalékot érint. A K&H-nál az eddigi tapasztalatok alapján úgy látják, az ügyfelek többségének nem okoz problémát a törlesztőrészlet növekedése.
A CIB Banknál az árfolyamgáttal érintett mintegy 8000 kölcsönszerződés 45 százalékánál jár törlesztőrészlet-emelkedéssel az árfolyamrögzített időszakból történő kilépés, ennek átlagos összege 6 ezer forint. A teljes darabszámhoz viszonyítva körülbelül 19 százalék esetében szükséges futamidőt hosszabbítani a jogszabályi előírások szem előtt tartásával, és kevesebb mint 2 százalék esetében várható 5 évet meghaladó futamidő-hosszabbítás. A CIB az MNB ajánlásának megfelelően már megkereste azon ügyfeleit, akiknél úgy találta, hogy a törlesztőrészlet emelkedése várhatóan nagyobb mértékű lesz a kilépést követően.
A Raiffeisen Banknál még mintegy 4700 ügyfél van a programban, közülük 2900 esetben várhatóan 15 százaléknál nagyobb mértékben emelkedne a törlesztőrészlet, ha nem kellene alkalmazni a kötelező futamidő-hosszabbítást, így azonban nagyságrendileg csak 100 ilyen ügylet lesz. A fizetéskönnyítési időszak minél zökkenőmentesebb lezárása érdekében a Raiffeisen Bank már március óta kiemelten kezeli az érintett ügyfélállományt.