A munkaerőhiány már a karácsonyi szezont is veszélyezteti

Az alacsony bérek miatt kevés az áruházi dolgozó, és ez már karácsonyi előtti forgalmat is visszavetheti.

MTI
2017. 09. 15. 6:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alááshatja a karácsony előtt várható jelentős forgalmat az áruházakban, hogy egyre több láncnál kiderül, a más ágazatokhoz képest alacsony bérek miatt súlyos a létszámhiány – írta a Magyar Idők. A lap pénteki száma szerint a szakszervezetekhez a Tesco-sztrájk óta érkezett már megkeresés az Auchan, a Spar, a Coop, az Obi és a Praktiker üzletlánctól is, a dolgozók azt kérik, egységesen találjanak megoldást az ágazat képviselői.

Közölték, az üzletekben rendkívül súlyos a létszámhiány, ami a több más ágazathoz képest alacsonyabb átlagbérek miatt alakult ki. Ez több helyütt a dolgozók egészségtelen mértékű leterheltségét okozza.

Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetsége elnöke elmondta: levelet küldött a kereskedelmi ágazati párbeszéd bizottsága tagjainak, amelyben, tekintettel az immár sztrájkkal megpecsételt helyzetre, sürgeti a szociális felek egyetértésében születő kollektív egyezséget, legalábbis a tárgyalások megkezdését.

A statisztikák szerint a kereskedők az elmúlt évben jellemző 20 százalék körüli átlagbérnöveléssel is mintegy 20-30 ezer forinttal maradnak el a nemzetgazdasági átlagtól. Más területek elszívó erejét jól mutatja, hogy például az összeszerelő vagy csomagolóüzemekben, a szalagmunkák mellett végzett könnyebb munkával ma annyit keresnek a foglalkoztatottak, amennyit egy áruházi dolgozó.

A lap információi szerint az üzletek több mint felét megbénító kétnapos sztrájk közel 2 milliárd forint veszteséget okozott a Tesco Magyarországnak, és az eddig példátlan eset elgondolkodtatta a piac többi szereplőjét is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.