Van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés már eléri a teljes forgalom negyedét, a netes kosárérték pedig egyes helyeken 25-40 ezer forint, ami háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének – írja a Világgazdaság.
A lap felidézi: negyedik szereplőként lépett be az internetes élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a magyarországi áruházláncok közül az Auchan, a CBA-val, a G’Robyval és a Tescóval versenyez.
A francia gyökerű Auchan hazai leányvállalata közölte: a vásárlói kosár összetétele a weben sem tér el a fizikai áruházakban tapasztalttól, hasonló arányban található benne tartós élelmiszer, friss áru, mirelit és háztartási termék. A vásárlások összegében viszont jelentős az eltérés: a hipermarketek kosárértéke 7 ezer forintot tesz ki, a netes viszont a 20-21 ezer forintot is eléri.
A G’Robynál a cégcsoport teljes forgalmának már most közel a negyede netes értékesítés, és a következő három évben további 5-10 százalékos növekedést terveznek. Nagy Sándor, a társaság ügyvezetője hangsúlyozta: az öt legnépszerűbb világhálón vásárolt termék náluk a tartós tej, az ásványvíz, a kávé, az üdítő és a háztartási papíráru. A szupermarketeikben az 1-4 ezer forintos napi vásárlások jellemzők, a netes áruház viszont főként a kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret, akár 25-40 ezer forint értékben is – tette hozzá.
A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila szerint várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot, vagyis az internetes értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti. Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a virtuális áruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot.
A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, és promóciókkal is igyekszik ösztönözni a netes vásárlást.