Egyre többen intézik a bevásárlást az interneten

Van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés eléri a teljes forgalom negyedét.

MN
2017. 09. 07. 5:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés már eléri a teljes forgalom negyedét, a netes kosárérték pedig egyes helyeken 25-40 ezer forint, ami háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének – írja a Világgazdaság.

A lap felidézi: negyedik szereplőként lépett be az internetes élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a magyarországi áruházláncok közül az Auchan, a CBA-val, a G’Robyval és a Tescóval versenyez.

A francia gyökerű Auchan hazai leányvállalata közölte: a vásárlói kosár összetétele a weben sem tér el a fizikai áruházakban tapasztalttól, hasonló arányban található benne tartós élelmiszer, friss áru, mirelit és háztartási termék. A vásárlások összegében viszont jelentős az eltérés: a hipermarketek kosárértéke 7 ezer forintot tesz ki, a netes viszont a 20-21 ezer forintot is eléri.

A G’Robynál a cégcsoport teljes forgalmának már most közel a negyede netes értékesítés, és a következő három évben további 5-10 százalékos növekedést terveznek. Nagy Sándor, a társaság ügyvezetője hangsúlyozta: az öt legnépszerűbb világhálón vásárolt termék náluk a tartós tej, az ásványvíz, a kávé, az üdítő és a háztartási papíráru. A szupermarketeikben az 1-4 ezer forintos napi vásárlások jellemzők, a netes áruház viszont főként a kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret, akár 25-40 ezer forint értékben is – tette hozzá.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila szerint várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot, vagyis az internetes értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti. Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a virtuális áruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot.

A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, és promóciókkal is igyekszik ösztönözni a netes vásárlást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.