A lapnak nyilatkozó pilóták tömegesen jelenthetnek beteget, hogy így gyakoroljanak nyomást a légitársaságra. Többségüket ideiglenes munkaszerződéssel, ügynökségen keresztül foglalkoztatja a vállalat, hogy alacsonyan tudja tartani a költségeket. A szabadságolások miatti kényszerű járattörléseket kihasználva szeretnék most a pilóták, hogy újratárgyalják a szerződéseket.
A The Guardian birtokába jutott egy dokumentum, amelyet a Ryanair nyolcvan bázisából harminckettőben aláírtak a pilóták, ebben jobb munkakörülményeket kértek a légitársaságtól, és péntekig vártak választ ezekre a felvetésekre, de a cég nem reagált.
A pilóták mellé állt a Brit Közforgalmú Pilóták Egyesülete (BALPA) is, amely pénteki közleményében azt írta, nem igaz Michael O’Leary vezérigazgató azon állítása, hogy a pilóták tizennyolc órát dolgoznak hetente, ezért emiatt nem lehetnek fáradtak. A BALPA álláspontja szerint a pilóták ennek többszörösét repülik hetente, ennek felső korlátja uniós szabályok szerint heti hatvan óra.
A Ryanair múlt pénteken teljesen váratlanul jelentette be honlapján, hogy azonnali hatállyal napi 40-50 járatát törli október végéig, ami mintegy 2000 járat kiesését jelenti. A háttérben az áll, hogy az áprilistól márciusig terjedő év szerint engedték a szabadságolást, 2018-tól kezdve azonban a naptári év szerint kell alakítani a szabadságolási rendszert. Ennek következményeként a hajózó személyzetnek – pilóták és légiutas-kísérők – idén december végéig ki kell venniük a szabadságukat. Michael O’Leary csütörtökön a BBC szerint a felső vezetői találkozón elismerte, hogy elszúrták a szabadságok kiadását.
A helyzet megoldására a Ryanair 12 ezer eurós prémiumot ajánlott a pilótáknak, akik ezt visszautasították.