Fordulat várható a hirdetési piacon

Leáldozóban a televíziós reklámok népszerűsége, a nagy cégek inkább a világhálón kínálják portékájukat.

MN
2017. 12. 10. 16:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többet költöttek idén a hirdetők a digitális piacon, mint amennyit televíziós reklámokba forgattak – derül ki a Magna Global legfrissebb kutatásából. Amíg digitális megjelenésre 209 milliárd dollárt fordítottak, addig a televíziós piacra csak 178 milliárd dollár jutott.

Úgy tűnik, a folyamat megállíthatatlan, hiszen a Magna várakozásai szerint jövőre 237 milliárd dollárra emelkedhet a digitális hirdetések összege, ami 13 százalékos bővülést jelent. Jellemző a folyamatra, hogy a tévés hirdetési piac komoly ügyfelei egyre inkább a digitális felületek felé fordulnak, már csak azért is, mert a Facebook és a Google komoly erőfeszítéseket tesz megnyerésükre. Jól mutatja a folyamat irányát, hogy a számítások szerint a világhálón megjelenő hirdetések dinamikus bővülésével szemben a televízióban elköltött hirdetési összeg jövőre jó eséllyel csak 2,5 százalékkal emelkedhet majd, s elérheti a 183 milliárd dollárt. A médiaügynökség várakozásai szerint 2020-ra érheti el a digitális reklámok aránya az ötven százalékot a hirdetésre fordított teljes összeghez viszonyítva. S az olló ezután is egyre tágabbra nyílik, hiszen 2022-re a tévéhirdetések nagyjából megmaradnak 183 milliárd dollár környékén, az interneten elköltött összeg viszont 347 milliárd dollárra emelkedik majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.