Többet költöttek idén a hirdetők a digitális piacon, mint amennyit televíziós reklámokba forgattak – derül ki a Magna Global legfrissebb kutatásából. Amíg digitális megjelenésre 209 milliárd dollárt fordítottak, addig a televíziós piacra csak 178 milliárd dollár jutott.
Úgy tűnik, a folyamat megállíthatatlan, hiszen a Magna várakozásai szerint jövőre 237 milliárd dollárra emelkedhet a digitális hirdetések összege, ami 13 százalékos bővülést jelent. Jellemző a folyamatra, hogy a tévés hirdetési piac komoly ügyfelei egyre inkább a digitális felületek felé fordulnak, már csak azért is, mert a Facebook és a Google komoly erőfeszítéseket tesz megnyerésükre. Jól mutatja a folyamat irányát, hogy a számítások szerint a világhálón megjelenő hirdetések dinamikus bővülésével szemben a televízióban elköltött hirdetési összeg jövőre jó eséllyel csak 2,5 százalékkal emelkedhet majd, s elérheti a 183 milliárd dollárt. A médiaügynökség várakozásai szerint 2020-ra érheti el a digitális reklámok aránya az ötven százalékot a hirdetésre fordított teljes összeghez viszonyítva. S az olló ezután is egyre tágabbra nyílik, hiszen 2022-re a tévéhirdetések nagyjából megmaradnak 183 milliárd dollár környékén, az interneten elköltött összeg viszont 347 milliárd dollárra emelkedik majd.