Fordulat várható a hirdetési piacon

Leáldozóban a televíziós reklámok népszerűsége, a nagy cégek inkább a világhálón kínálják portékájukat.

MN
2017. 12. 10. 16:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többet költöttek idén a hirdetők a digitális piacon, mint amennyit televíziós reklámokba forgattak – derül ki a Magna Global legfrissebb kutatásából. Amíg digitális megjelenésre 209 milliárd dollárt fordítottak, addig a televíziós piacra csak 178 milliárd dollár jutott.

Úgy tűnik, a folyamat megállíthatatlan, hiszen a Magna várakozásai szerint jövőre 237 milliárd dollárra emelkedhet a digitális hirdetések összege, ami 13 százalékos bővülést jelent. Jellemző a folyamatra, hogy a tévés hirdetési piac komoly ügyfelei egyre inkább a digitális felületek felé fordulnak, már csak azért is, mert a Facebook és a Google komoly erőfeszítéseket tesz megnyerésükre. Jól mutatja a folyamat irányát, hogy a számítások szerint a világhálón megjelenő hirdetések dinamikus bővülésével szemben a televízióban elköltött hirdetési összeg jövőre jó eséllyel csak 2,5 százalékkal emelkedhet majd, s elérheti a 183 milliárd dollárt. A médiaügynökség várakozásai szerint 2020-ra érheti el a digitális reklámok aránya az ötven százalékot a hirdetésre fordított teljes összeghez viszonyítva. S az olló ezután is egyre tágabbra nyílik, hiszen 2022-re a tévéhirdetések nagyjából megmaradnak 183 milliárd dollár környékén, az interneten elköltött összeg viszont 347 milliárd dollárra emelkedik majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.