A közeljövőben nem fognak elektromos autókat készíteni a kecskeméti Mercedes–Benz-gyárban. Pedig ez a jövő, és a nagy német világcég is ebben látja a fejlődés útját. A Daimler AG ügyvezető igazgatója, Dieter Zetsche a közelmúltban jelentette ki, hogy 2025-re a Teslát is legyűrve ők szeretnének a világ vezető, prémium elektromos autókat gyártó társasága lenni. Ehhez jókora erőfeszítésre lesz szüksége a stuttgarti cégnek, mert jelen pillanatban meglehetősen csekély az elektromos modelljeinek a száma a kínálatban. Ha valaki besétál egy magyarországi kereskedésbe, akkor csak a B osztályból tud tisztán elektromos kivitelt választani. A következő hét évben azonban tíz ilyen típust akar piacra dobni a cég ugyanazon a platformon. Meg kell jegyezni azonban, hogy ebből három nem Mercedes, hanem Smart lesz. Mindenesetre a cél elérése érdekében a vállalat tízmilliárd eurót fektet a villanyautókkal foglalkozó részlegébe. Kecskeméten ugyanakkor a németek a tervek szerint Magyarországon egyelőre csak egy akkumulátorokat előállító üzemet létesítenének.
A vállalat jövőjéről Markus Schäfer, a Mercedes–Benz termelés- és ellátásilánc-divíziójának vezetőségi tagja nyilatkozott a januári éves beszámolón. – Mivel az akkumulátor a szíve egy villanyautónak, fontosnak tartjuk, hogy saját gyárakban állítsuk elő őket. A globális akkumulátorhálózatunkkal nagyszerű helyzetben vagyunk ezen a téren: az akkukat előállító üzemek közel lesznek a gyárakhoz, így optimális lesz az ellátási láncunk. Abban az esetben, ha rövid távon megnőne a kereslet a világ másik felén, az akkumulátorokat előállító üzemeink az exportra is fel vannak készítve. Szóval készek vagyunk arra, hogy villamosítsuk a jövőt.
Ebből az szűrhető le, hogy valamikor a későbbiekben Kecskeméten is fognak elektromos autókat gyártani, ám a pontos dátum még nem ismert. Szerettük volna megtudni a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. jövőre vonatkozó terveit is, ám ezzel kapcsolatban Paulin Krisztina sajtókapcsolatokért felelős munkatárs csak a jövő hétre ígért lapunknak választ.
A német cég már másfél éve bemutatta a saját villanyautói számára fenntartott almárkáját, a EQ Generationt és egyben annak első képviselőjét is, egy izgalmas elektromos SUV (városi terepjáró) koncepcióját a párizsi autószalonon. Ám azóta nem sokat hallani a jövő járműveiről. A legutolsó információ szerint a kocsira 2019-ig várnunk kell. Persze nemcsak a Mercedes, hanem a másik két német prémiumautó-gyártó, a BMW és az Audi is erősen összpontosít az alternatív hajtásokra. Utóbbi márka egy lépéssel előrébb jár hazánkban a kecskeméti Mercedesnél. A győri Audi Hungaria Zrt. már felkészült az e-motor-gyártásra, ami az idén kezdődik az egyik 8500 négyzetméteres csarnokban. Mint köztudott, a járműgyártásnak jelentős súlya van a magyar gazdaságban, ez az ágazat adja a magyar export húsz és a GDP öt százalékát, így nem mindegy, hogy a nagy német márkák közül melyik milyen kihasználtsággal üzemel.