Kecskeméten még várni kell az e-autóra

A Daimler AG a tervek szerint egy akkumulátorokat előállító üzemet létesít a magyarországi leányvállalatánál.

MN
2018. 02. 03. 14:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közeljövőben nem fognak elektromos autókat készíteni a kecskeméti Mercedes–Benz-gyárban. Pedig ez a jövő, és a nagy német világcég is ebben látja a fejlődés útját. A Daimler AG ügyvezető igazgatója, Dieter Zetsche a közelmúltban jelentette ki, hogy 2025-re a Teslát is legyűrve ők szeretnének a világ vezető, prémium elektromos autókat gyártó társasága lenni. Ehhez jókora erőfeszítésre lesz szüksége a stuttgarti cégnek, mert jelen pillanatban meglehetősen csekély az elektromos modelljeinek a száma a kínálatban. Ha valaki besétál egy magyarországi kereskedésbe, akkor csak a B osztályból tud tisztán elektromos kivitelt választani. A következő hét évben azonban tíz ilyen típust akar piacra dobni a cég ugyanazon a platformon. Meg kell jegyezni azonban, hogy ebből három nem Mercedes, hanem Smart lesz. Mindenesetre a cél elérése érdekében a vállalat tízmilliárd eurót fektet a villanyautókkal foglalkozó részlegébe. Kecskeméten ugyanakkor a németek a tervek szerint Magyarországon egyelőre csak egy akkumulátorokat előállító üzemet létesítenének.

A vállalat jövőjéről Markus Schäfer, a Mercedes–Benz termelés- és ellátásilánc-divíziójának vezetőségi tagja nyilatkozott a januári éves beszámolón. – Mivel az akkumulátor a szíve egy villanyautónak, fontosnak tartjuk, hogy saját gyárakban állítsuk elő őket. A globális akkumulátorhálózatunkkal nagyszerű helyzetben vagyunk ezen a téren: az akkukat előállító üzemek közel lesznek a gyárakhoz, így optimális lesz az ellátási láncunk. Abban az esetben, ha rövid távon megnőne a kereslet a világ másik felén, az akkumulátorokat előállító üzemeink az exportra is fel vannak készítve. Szóval készek vagyunk arra, hogy villamosítsuk a jövőt.

Ebből az szűrhető le, hogy valamikor a későbbiekben Kecskeméten is fognak elektromos autókat gyártani, ám a pontos dátum még nem ismert. Szerettük volna megtudni a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. jövőre vonatkozó terveit is, ám ezzel kapcsolatban Paulin Krisztina sajtókapcsolatokért felelős munkatárs csak a jövő hétre ígért lapunknak választ.

A német cég már másfél éve bemutatta a saját villanyautói számára fenntartott almárkáját, a EQ Generationt és egyben annak első képviselőjét is, egy izgalmas elektromos SUV (városi terepjáró) koncepcióját a párizsi autószalonon. Ám azóta nem sokat hallani a jövő járműveiről. A legutolsó információ szerint a kocsira 2019-ig várnunk kell. Persze nemcsak a Mercedes, hanem a másik két német prémiumautó-gyártó, a BMW és az Audi is erősen összpontosít az alternatív hajtásokra. Utóbbi márka egy lépéssel előrébb jár hazánkban a kecskeméti Mercedesnél. A győri Audi Hungaria Zrt. már felkészült az e-motor-gyártásra, ami az idén kezdődik az egyik 8500 négyzetméteres csarnokban. Mint köztudott, a járműgyártásnak jelentős súlya van a magyar gazdaságban, ez az ágazat adja a magyar export húsz és a GDP öt százalékát, így nem mindegy, hogy a nagy német márkák közül melyik milyen kihasználtsággal üzemel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.