Célközönségre szabják a mai álláshirdetéseket

Nagy Kristóf
2019. 09. 23. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kevés a sikeres toborzáshoz a piaci keresletet és a kínálatot figyelni, az átfogó online marketingstratégia ma már nélkülözhetetlen a Profession.hu szerint. Az állásportál az online világ munkaerőpiacra gyakorolt hatásával kapcsolatban kifejtette: az álláshirdetésekhez, a márka és a vállalat ismertségének növeléséhez ma már online videós tartalmakat, bannereket, hagyományos PR-eszközöket egyaránt használnak, hogy minden célcsoportot sikerüljön megszólítani.

A toborzási hatékonyságot növelik az online felületeken a keresőoptimalizált szövegek, a fizetett Facebook- és Google-hirdetések, valamint a felhasználókra célzott médiakampányok vagy személyre szabott tartalmú direktmarketing-e-mailek. A HR-szakma ezért az álláskereső érdeklődési körének megfelelő, személyre szabott tartalom fontosságát hangsúlyozza, és a siker érdekében együtt kell működniük a marketing különböző területeivel. A toborzással foglalkozó szakemberek köré­ben ma már nem a hirdetési felület a lényeg, hanem az, hogyan hirdetik az adott állást.

– Mobilra optimalizált weboldal nélkül hamarosan teljesen működésképtelen lesz bármilyen vállalkozás, mivel figyelembe kell venniük a felhasználók kényelmi szempontjait, eltérő szokásait – mondta Varga Balázs, a portál marketingvezetője. A szakértő kiemelte, a mobilos felületek fontosságát igazolják a nemzetközi irányok is: a felmérések szerint az állások iránt érdeklődők a keresések felét mobilról indítják. Ezzel szemben a jelentkezések 60 százalékát hagyományos számítógépen teszik meg a felhasználók. Ennek oka, hogy utóbbin a jelentkezés folyamata, míg mobilon a böngészés egyszerűbb.

Az állásportál felidézte: a statisztikai hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, közülük 5,8 millióan rendelkeznek Facebook-profillal. Naponta mintegy 6,8 órát töltünk internetezéssel, az idő felében az okostelefonunkat nézzük. Átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra, a felhasználók negyven százaléka sosem kapcsolja ki a mobilját. Így nyilvánvaló, hogy az álláskeresésben meghatározó szerep jut az online hirdetéseknek, ami alapjaiban változtatja meg a HR-szakmát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.