– Társaságunknál évek óta az optimális szint alatt van a hajósok létszáma, annak ellenére, hogy intézkedéseket tettünk jövedelmük növelésére. Ezért is indítottuk el a Siófoki Szakképzési Centrummal összefogva a múlt év őszén – az országban másodikként – az érettségire épülő hajósképzést – mondta lapunknak Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója. Korábban a Világgazdaság számolt be róla, hogy a hajós cégek sokszor nyugdíjasokat hívnak vissza dolgozni. A lapnak Horváth Imre, a Személyhajósok Szövetségének főtitkára arról beszélt, a megfelelő szaktudású hajóvezetőket többszörös fizetéssel csábítják át a nyugati vizekre. Míg Magyarországon átlagosan havi 350-500 ezer forintot keres egy tapasztalt kapitány, addig nyugat-európai országokban legalább négyezer eurót (mintegy 1,3 millió forint).
Szükséges az energiaimport csökkentése
A rendszerterhelési rekordok a növekvő villamosenergia-igényt jelzik.