A fennállásának huszadik évét ünneplő Europ Assistance Magyarország idén nyáron az egy évvel korábbihoz képest 26 százalékkal több, megközelítőleg 78 ezer kárt rendezett – vonta meg az elmúlt időszak mérlegét Kalmár László, a Europ Assistance Magyarországért is felelős régiós vezetője. A társaság közleménye szerint 2019 nyarán a legtöbben utazás, nyaralás során felmerülő egészségügyi probléma miatt hívták a Europ Assistance Magyarország segélyvonalát, ami 25 ezret meghaladó eseményt és 2018-hoz képest 13 százalékos gyarapodást jelent. Az esetek 80-85 százaléka könnyűnek számított, ezeket járóbetegellátáson orvosolni lehetett, a további 15-20 százalék súlyosabb egészségügyi probléma volt, amikor a betegnek legalább egy éjszakát kórházban kellett töltenie. A nyaralók főként Görögországban, Törökországban, valamint Horvátországban szorultak egészségügyi segítségre.
Gépjármű-meghibásodás miatt az idei június-augusztusi időszakban, a tavalyi azonos intervallumhoz képest, megközelítően 21 százalékkal többen, csaknem 17 ezren kértek segítséget a Europ Assistance Magyarországtól. Az autós segélyhívások leggyakrabban Horvátországból, Ausztriából és Romániából érkeztek, de magas volt a hazai utakon bekövetkezett műszaki problémák miatti segélykérés is.

Fotó: 123RF
Az elmúlt két évtized alatt a cég összesen 1,1 millió esetben sietett ügyfelei segítségére. Csaknem 44 százalékban, 460 ezer esetben valamely utazással, egészségügyi problémával kapcsolatban szorultak segítségre az ügyfelek, míg 29 százalékban, 305 ezer esetben a háztartásokban előforduló meghibásodás miatt riasztották az asszisztenciaszolgáltatót. Az összes segélyhívás 27 százaléka, 284 ezer eset mögött valamely gépjárművel kapcsolatos műszaki meghibásodás állt – foglalta össze a régiós vezető. Kalmár László külön kiemelte a 2018. évet, amikor az esztendő minden napján átlagosan több mint 530 esetben fordultak segítségért a Europ Assistance Magyarországhoz.
ÉLETET MENT A GYORS INTÉZKEDÉS
A közelmúltban történt, hogy éjfél körül egy, a Vörös-tengeren hajózó ügyféltől érkezett segélyhívás. A gyors orvosi konzultáció a tünetek alapján infarktust valószínűsített, miközben a sétahajó a legközelebbi kikötőtől 7-8 órányi távolságra haladt. Az asszisztenciaszolgáltatónak sikerült az egyiptomi hadsereg egyik gyors egységét a betegért küldenie, így relatíve hamar elérték a hurghadai kórházat. Ott azonnal el tudták végezni a szükséges vizsgálatokat, s a beteg késedelem nélkül megkaphatta a szükséges kezelést.
Ugyancsak a közelmúltban érkezett segélyhívás az egyik thaiföldi szigetről, egy négyéves kislány szüleitől. A kislányt hányásos-hasmenéses tünetekkel, súlyosan kiszáradt állapotban kellett átszállítani a közeli pukheti kórházba, ahonnan az asszisztenciaszolgáltató orvosi javaslatra úgy döntött, hogy mentőrepülőt küld a gyerekért, és mielőbb Bangkokba szállíttatja. Ott a kis beteg azonnal az intenzív osztályra került, ahol további öt hétig kezelték. Az előbbi eset megoldása ötmillió, az utóbbi negyvenmillió forintba került.