Néhány éve még úgy tűnt, hogy az okos szemüveg lesz az okostelefon-ipar következő nagy dobása. Képzeljük csak el, hogy az a rengeteg fiatal férfi, aki manapság a világ nagyvárosaiban mélyen lehajtott fejjel, a mobil kijelzőjét bámulva közlekedik a járdán, zebrán, aluljáróban, ezentúl emelt fejjel, a külvilágra – is – figyelve élne közöttünk. Pedig a technológia adott, nem kell mást tenni, mint a mobil kijelzőjét tükrözni, vagyis megismételni egy másik felületen: esetünkben egy szemüveg vagy napszemüveg lencséjének belső felületén. Ez a tükrözés is jól ismert technológia egyébként, a mostanában gyártott személyautók fedélzeti rendszerei képesek rá, hogy az okostelefon adatait jelenítsék meg a saját képernyőjükön vagy éppen a vezető előtt a szélvédőre vetítve. Azért említem ezt az úgynevezett headup display megoldást, mert ez már igen közel van az okos szemüveg működési elvéhez.
Nem új keletűek az autóipar gondjai
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.