Értékesítési csúcsok a tőzsdén

Vegyes eredményekkel zárták az elmúlt negyedévet a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek a minap kiadott gyorsjelentéseik szerint. A kellemes meglepetések sikeres költségcsökkentéseknek vagy egy-egy termék, szolgáltatás kiemelt népszerűségének köszönhetők. A nem várt veszteségek pedig könnyen írhatók a saját gyártmányok sikertelensége vagy a kedvezőtlen nemzetközi piaci folyamatok számlájára.

Horváth Éva
2020. 01. 31. 9:38
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rekordszintű, 21,4 millió eurós adózott nyereséget könyvelt el a magyar hátterű Wizz Air diszkont-légitársaság a december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévben. Az eredmény-kimutatás szerint a cég ebben az időszakban az árbevételét 24,6 százalékkal, 637 millió euróra növelte, utasforgalma 23,2 százalékkal, kereken 10 millióra emelkedett. A jegyárbevétel 15, a különböző plusz szolgáltatások értékesítéséből származó bevétel 36 százalékkal nőtt. Az üzemi eredmény 25 százalékkal, 131 millió euróra, az adózott eredmény 42 százalékkal, 21,4 millió euróra javult. Ebben annak is szerepe volt, hogy az egy utaskilométerre vetített bevétel két százalékkal nőtt, a költségek viszont két százalékkal csökkentek.

A távirati iroda és a Reuters össze­foglalói szerint ugyanakkor milliárdos veszteségbe lökte a Boeinget a 737 Max két légikatasztrófája, illetve az annak nyomán tavaly bevezetett repülési tilalom. A chicagói székhelyű gyártó kereskedelmi repülőgépek eladásából származó bevétele 57 milliárdról 32 mil­liárd dollárra esett, mivel a 2018-as évhez képest megfeleződött az átadott és kifizetett gépek száma. A cég üzemi eredménye a 2018-as 4,1 milliárd dollár nyereség után tavaly 2,2 milliárd dollár veszteséget mutatott. Ugyanakkor a Boeing 777X típusa a múlt héten sikeresen hajtotta végre az első tesztrepülését.

Az Apple Inc. 2020-as pénzügyi éve első negyedévét (2019 negyedik naptári negyedévét) 91,8 milliárd dolláros, a valaha elért legnagyobb értékesítési árbevétellel zárta, ami 9 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 84,3 milliárd dollárnál. Az Apple nyeresége a vizsgált időszakban 22,2 milliárd dollár lett, míg egy évvel korábban 19,9 milliárd dollár volt. Az iPhone-értékesítések bevétele több negyedévi csökkenés után 7,6 százalékkal emelkedett, és 55,9 milliárd dollárt tett ki.

Jól végződött az év a diszkontnak: a Wizz Air árbevétele 25 százalékkal nőtt az utolsó negyedévben
Fotó: Kurucz Árpád

A vártnál jelentősebb bevétel mellett a becsültnél nagyobb nyereséget termelt a Microsoft is a december végével zárult pénzügyi második negyedévé­ben. Az amerikai elektronikai óriás­vállalat azt közölte, hogy a december végével záródott három hónapban 36,9 milliárd dollár bevételre tett szert, ami 14 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A negyedéves adózott eredmény 11,65 milliárd dollár lett, 38 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A felhőmegoldások-üzletág negyedéves forgalma 27 százalékkal, 11,9 milliárd dollárra nőtt. A vártnál ugyancsak nagyobb mértékben nőtt a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben. A cég adózott eredménye 7 százalékkal, 7,349 milliárd dollárra emelkedett.

A prognózisnál nagyobb mértékben esett vissza ugyanakkor a British Telecom (BT) brit távközlési szolgáltató vállalat bevétele és működési eredménye is a pénzügyi éve harmadik negyedévében. A decemberrel zárt harmadik negyedévében a cég 5,779 milliárd font bevételre tett szert, három százalékkal kisebbre, mint 2018 azonos időszakában. A működési eredmény négy százalékkal, 1,977 milliárd fontra csökkent 2,062 milliárdról, amelynek mértéke az elemzőket is meglepte. A BT a vártnál gyengébbnek bizonyult harmadik negyedévi eredmény mellett is kitart éves eredmény-előrejelzése mellett – jelentette be Philip Jansen vezérigazgató.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.