Az Alstomé lesz nemsokára a Bombardier egyik üzletága

Mártonffy Attila
2020. 02. 19. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy sebességű TGV-vonatokat gyártó Alstom francia gépipari konszern kedden bejelentette, hogy megállapodott a Bombardier kanadai járműgyártó vállalattal annak anyagi gondokkal küzdő vasúti üzletágának felvásárlásáról. Az aláírt szándéknyilatkozat szerint az ügylet részben készpénzfizetés, részben részvénycsere révén megy végbe, értéke 6,2 milliárd euróra rúg – írta a ­Deutsche Welle német híroldal. A tranz­akcióval a világ második legnagyobb vasúti járműgyártó társasága jön létre, amely a remények szerint fel tudja majd venni a versenyt a világpiacot vezető céggel, a kínai állami CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation). A leen­dő francia–kanadai páros összesített árbevétele 2018-ban 15,3 milliárd euró volt, kínai riválisa csaknem 21 mil­liárd ­eurót szedett be. A Deutsche Bank számításai szerint az Alstom vasúti üzletágának árbevétele 17 milliárd dollárra nő, az egy részvényre jutó nyereség 17 százalékkal emelkedik, ha lezáródik az ügylet.

A távirati iroda szerint mindkét cég arra számít, hogy a szükséges engedélyek megszerzése után, 2021 első felében le tudják zárni a tranzakciót. Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának tervezett egyesülésével szemben, mivel a nagy sebességű vonatok európai piacán a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír. Az Európai Bizottság tavaly februárban vétózta meg a két ipari óriás­cég vasúti ágazatát egyesítő megállapodást, arra hivatkozva, hogy a létrejövő vállalat uralná az európai piacot, így az ügylet hátrányos lehet a fogyasztóknak.

Henri Poupart-Lafarge, az Alstom vezérigazgatója optimistán nyilatkozott a Reuters brit hírügynökségnek a tranzakció kimeneteléről, mivel szerinte a jelenlegi megállapodás nem akkora ügy, mint a Siemens-üzletággal tervezett házasság. Párizsnak nem esett jól, hogy Brüsszel egy évvel ezelőtt behúzta a féket az egyesülési kísérlet előtt, s most is támogatja az Alstom–Bombardier üzletet. – Ez az ügylet lehetővé teszi az Alstomnak, hogy felkészüljön a jövőre, és sikerrel állja az egyre erősödő nemzetközi versenyt – mondta Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter.

Annál dühösebbek a német szakszervezetek. A legnagyobb, az IG Metall kijelentette, hogy nem fogad el egyoldalú konszolidációt a német munkások kárára. A Deutsche Bahn mind az Alstomtól, mind a Bombardier-től szép számmal rendel szerelvényeket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.