Ez a húsvét más lesz, mint a többi, és ez nem csak abban nyilvánul meg, hogy a legtöbben családjuktól távol, szűk körben ünnepelnek majd. A hazai édességgyártók szempontjából is rendhagyó szezon az idei. Míg a korábbi években átlagosan 5 milliárd forintot költöttek a magyarok szezonális édességekre, a kosarakba pedig csaknem 800 tonnányi csokoládéfigura került a húsvéti időszakban, ebben az évben a forgalom – az előzetes várakozások szerint – jóval alacsonyabb lehet. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke egy tegnapi online kerekasztal beszélgetésen elmondta: míg a karácsonyi szezonális édességek piacán a figurák mellett az egyéb desszertekre is sokat költ a lakosság, húsvétkor a fogyasztás jellemzően a különböző csokitojásokra és csokoládényulakra koncentrálódik. A forgalom eddig évről évre 10 százalék körüli emelkedést mutatott, az idei azonban bizonyosan nem a csokinyúl éve lesz. A pontos forgalmi adatok csak néhány héttel az ünnep után lesznek elérhetők, annyi azonban már most látható, hogy a koronavírus-járvány okozta keresletbővülés nem ezen a piacon csapódik le. Míg tartós élelmiszerekből az emberek a korábbinál jóval nagyobb mennyiséget vásároltak az elmúlt hetekben, a szezonális édességekből jóval kevesebb fogy a megszokottnál. – A húsvéti termékek február elején kikerültek a boltok polcaira, a gyártók az előző évek forgalmát alapul véve szállították be a kívánt mennyiséget a kereskedőkhöz. A visszajelzések azonban azt mutatják, hogy bőven van még a készletből – emelte ki az elnök.
Újabb mérföldkőhöz ért az állami támogatási program
Már több mint négyezer cég pályázott elektromos gépjárművek beszerzésére.