A kapcsolódó szabályok három éve megtörtént pontosítása előtt a fogyasztók gyakran tapasztalták, hogy ügyeik kezelése csak felesleges, időrabló várakozás után vette kezdetét. A módosított rendelkezések szerint az ügyfélszolgálat működtetésére kötelezett vállalkozások esetében a kapcsolás létrejöttétől számított legfeljebb 5 percen belül meg kell kezdeni az ügy érdemi intézését. Az előírások e főszabálytól csak nagyon kivételes esetben, például rendkívüli időjárási körülmények miatt engednek eltérést. A szabályváltozás a magyarországi szolgáltatóknál lényegében megszüntette azt a gyakorlatot, hogy a telefonálókat menüpontok hosszadalmas kapcsolgatására kényszerítették, és akár negyedórákba is beletelt, mire többszöri nekifutásra végre elértek egy ügyintézőt.
Egy lépéssel közelebb egy rég időszerű megállapodáshoz?
Megkezdte a kétoldalú egyeztetéseket a magyar–szlovák energetikai infrastruktúra fejlesztéséért felelős kormánybiztos.